۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

۴۵ میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تخلیه و بارگیری ۴۵ میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر خبر داد و گفت: ۱۰.۳ میلیون تن آن کالای غیر نفتی و بیش از ۳۴ میلیون تن دیگر کالای نفتی بوده است.
کد خبر: ۸۹۴۶۸
۴۵ میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شد
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی بنادر ۱۱ گانه استان بوشهر اظهار داشت: در سال گذشته تعداد شناور‌های ورودی به بندر بوشهرشش هزار و ۵۵۲ فروند بوده است که از این میزان تعداد یک‌هزار و ۸۵۰ فروند شناور‌های بالای یک‌هزار تن و چهار هزار و ۷۰۲ فروند شناور‌های زیر هزار تن بوده است.

وی، تعداد شناور‌های خروجی از بنادر استان را هم شش هزار و ۵۴۷ فروند عنوان کرد که از این میزان یک‌هزار و ۸۴۵ فروند مربوط به شناور‌های بالای یک‌هزار تن و چهار هزار و ۷۰۲ فروند شناور‌های زیر هزار تن بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر  با بیان اینکه  پارسال ۴۵ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر استان تخلیه و بارگیری شد خاطرنشان کرئد: بیش از ۱۰ میلیون و ۳۱۰ هزار تن آن کالای غیر نفتی و ۳۴ میلیون و ۱۹۰ هزار تن کالای نفتی بوده است.

وی افزود: همچنین در همین مدت میزان تخلیه و بارگیری کانتینر در بنادر استان ۲۰۹ هزار و ۸۴۷ تی ئی یو (TEU) بوده که از این میزان تعداد ۱۳۲ هزار و ۳۷۵ تی ئی یو متعلق به کانتینر پر و تعداد ۷۷ هزار و ۴۷۲ TEU کانتینر خالی است.

ارجمندزاده به تعداد جابه‌جایی مسافران از بنادر استان نیز اشاره و بیان کرد: پارسال حدود ۲۳۷ هزار مسافر از راه دریا در استان جا به جا شدند که حدود ۱۱۸ هزار نفر مربوط به مسافران ورودی و بقیه مسافران خروجی بودند.

وی ساماندهی شناور‌های بدون هویت و واگذاری امور ثبتی اداره بازرسی و ثبت شناور‌ها به بخش خصوصی را از مهم‌ترین اهداف حوزه بندری و دریایی استان عنوان کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار