۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

افزایش چشمگیر ورود گردشگران نوروزی به کیش/ اشغال ۸۰ درصدی ظرفیت هتل‌های کیش

رئیس جامعه هتل داران کیش از افزایش چشمگیر گردشگران نوروزی به کیش از روز گذشته با از سر گیری پرواز‌ها به جزیره خبر داد و گفت: هم اکنون ظرفیت اشغال هتل‌های کیش بالای ۸۰ درصد است.
کد خبر: ۸۹۴۴۴
افزایش چشمگیر ورود گردشگران نوروزی به کیش/ اشغال ۸۰ درصدی ظرفیت هتل‌های کیش
 
مسیح الله صفا در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه از تاریخ ۲۰  اسفند لغایت ۳۰ اسفند شاهد کاهش محسوس ورود گردشگران به جزیره کیش بودیم، بیان داشت: دلیل این امر راه‌اندازی سامانه‌ای جهت اجاره خانه‌های  شبانه جزیره کیش بود.

رئیس جامعه هتلداران کیش ادامه داد: پیش‌بینی جامعۀ هتلداران تکمیل ظرفیت صد درصدی اتاق‌ها در ایام نوروز بود، اما با افزایش فعالیت خانه مسافر‌ها، این میزان به ۳۰ الی ۴۰ درصد رسید که بدون شک نقش منفی در اقتصاد هتل داری کیش داشت.

وی خاطرنشان ساخت: با حمایت مدیر‌عامل سازمان منطقه آزاد کیش مشکل بسته شدن سایت‌های فروش هتل‌های جزیره برطرف شد و از روز گذشته شاهد افزایش چشمگیر ورود گردشگران به جزیره کیش هستیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت اشغال هتل‌های جزیره هم اکنون به بالای ۸۰ درصد رسیده است، اذعان داشت: پیش‌بینی می‌شود روند افزایشی ورود گردشگران به جزیره همچنان در نوروز ادامه داشته باشد.

صفا در ادامه گفته‌های خود با تاکید بر اینکه پروتکل‌های بهداشتی در تمام هتل‌های جزیره رعایت می‌شود، بیان داشت: بالا بردن زمان سرویس‌دهی در رستوران‌ها در ساعات صبحانه و نهار، ضدعفونی مکرر میز و صندلی‌ها و سرو و سرویس توسط کارکنان مراکز پذیرایی و هتل‌ها از جمله راهکار‌هایی است که در راستای نیل به سلامت همگان موثر بوده است.

رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش به انجام بازرسی‌های مکرر محسوس و نامحسوس هتل‌های جزیره اشاره کرد و گفت: در سال گذشته سه بازرس فعالیت هتل‌ها را زیر نظر داشتند، اما با استخدام ۹ نیروی جدید این تعداد هم اکنون به ۱۲ نفر رسیده است.

وی به تلاش‌های شورای سلامت و کادر درمان و ممنوعیت اجازه ورود خودرو به کیش در ایام نوروز به جهت کنترل مسافر و شیوه‌نامه‌های بهداشتی اشاره و خاطرنشان کرد: امکان کنترل کامل خانه‌ها و تضمینی برای برخورداری آن‌ها از امکانات لازم و یا رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست و لازم است گردشگران نوروزی جهت اقامت در جزیره از هتل‌ها استفاده کنند.

به گفته این مقام مسئول در جزیره کیش، در حال حاضر ۵۱ هتل مشغول به فعالیت و ۶۰ هتل در دست ساخت داریم که انتظار می‌رود با اعمال سیاست‌های حمایتی انگیزۀ فعالان بخش خصوصی برای سرعت بخشیدن به روند ساخت هتل‌ها حفظ شود.

رئیس جامعه هتلداران کیش  در ادامه با تاکید بر اینکه معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش بر نرخ تمام واحد‌های خدمات دهنده گردشگری جزیره نظارت کامل دارد و با متخلفین به شدت برخورد خواهد کرد، خاطرنشان ساخت: با انجام این نظارت‌ها و ثابت بودن قیمت‌های واحد‌های گردشگری، گردشگران با طیب خاطر می‌توانند به جزیره سفر کنند و سفر به جزیره را همواره در برنامه خود در طول سال جای دهند.

صفا با اشاره به اینکه تمام هتل‌های کیش بهترین خدمات خود را به مسافران ارائه می‌دهند، بیان داشت: گردشگران ورودی به جزیره می‌توانند با پرداخت مبلغی به هتل، از تور‌های گردشگری که توسط هتل‌ها دایر می‌شود نیز بهره‌مند شوند.

گفتنی است، راه اندازی سامانه نام‌نویسی مسافران دریایی بدون رزرو هتل برای رهگیری ورود به جزیره کیش و شناسه‌دار کردن خانه مسافر‌ها جهت نظارت‌های بهداشتی، در نظر گرفتن تدابیر لازم برای تنظیم ساعات پروازی و کاهش ایستایی مسافران در پایانه‌های مسافری فرودگاه، هماهنگی زمانبندی شناور‌های مسافربری و گردشگری، در نظر گرفتن پرواز‌های فوق‌العاده برای بازگشت مسافران از کیش و بالعکس، راه‌اندازی و اطلاع رسانی در خصوص سامانه پاسخگویی به شکایات گردشگران از طریق شماره ۱۲۴، راه اندازی شماره ۱۵۵۵ و ۴۴۱۴ به عنوان پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد نوروزی کیش، صدور کارت شناسایی برای ناظران سطح جزیره، روشنایی میادین و خیابان‌ها، نصب اِلمان‌های شهری، اتمام فضا سازی پیاده رو‌ها، دفع پسماند و فاضلاب، افزایش مینی‌بوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی برای تسهیل شرایط پر تردد نوروز، زیباسازی معابر و میادین و کاشت گل‌های فصلی، تاکید بر جلوگیری از برگزاری رویداد‌های تفریحی و گردشگری با هدف کاهش تجمعات مردمی و استفاده بیشتر از فضای مجازی از جمله مواردی است که اجرای آن‌ها توسط کمیته‌های ستاد نوروزی جزیره کیش تصمیم گیری شده است.

جزیره کیش به دلیل ماهیت گردشگری خود، طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر آثار تاریخی که مورد توجه گردشگران است، پارک‌های ساحلی و تفریحی مانند پارک هنر، ساحل مرجانی، سواحل ماسه‌ای-مرجانی، باغ وحش، آکواریوم، باغ پرندگان کیش، دلفیناریوم شهر زیر‌زمینی کاریز، کشتی‌های تفریحی و همچنین کشتی به گل نشسته یونانی از دیگر دیدنی‌های کیش محسوب می‌شود. پلاژ‌های بانوان و آقایان، امکانات سوارکاری، پیست ۷۰ کیلومتری دوچرخه‌سواری، کارتینگ، باگی، غواصی، جت‌اسکی و اسکی روی آب نیز از دیگر امکانات گردشگری جزیره کیش است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار