۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱

ممنوعیت صید ماهی شوریده در صیدگاه‌های خوزستان و بوشهر

بر اساس اعلام پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور، صید ماهی شوریده در صیدگاه‌های خوزستان و بوشهر از ۲۹ اسفند تا اطلاع بعدی ممنوع است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۴۳۲

ممنوعیت صید ماهی شوریده در صیدگاه‌های خوزستان و بوشهر

مدیرکل شیلات خوزستان با اعلام این خبر به خبرنگار مانا گفت: دلیل ممنوعیت صید ماهی شوریده شروع فصل تخم‌ریزی این گونه ماهی با ارزش و جلوگیری از وارد شدن صدمات جبران ناپذیر به ذخایر آبزیان در خلیج فارس بیان کرد.

فتح الله ابوعلی، جلوگیری از انقراض این گونه ماهی‌، تضمین بهره‌برداری پایدار از دریا و تداوم اشتغال صیادان بومی را از دیگر دلایل مترتب بر ممنوعیت صید ماهی شوریده بیان کرد و از مالکان قایق‌ها و شناورهای صیادی خواست با رعایت زمان ممنوعیت صید، نسبت به رعایت دستورالعمل‌های مرتبط اهتمام ورزند.

وی گفت: بر این اساس صدور مجوز صید ماهی شوریده در صیدگاه‌های خوزستان و بوشهر متوقف و عملیات حمل، تخلیه و بارگیری این گونه ماهی ممنوع خواهد بود.

مدیرکل شیلات خوزستان، با بیان اینکه جمعیت ماهی شوریده در سال‌های اخیر به دلیل صید بی‌رویه و غیرقانونی و به تبع آن کاهش ذخایر، با روندی کاهشی رو به رو بوده ادامه داد: در زمان ممنوعیت صید ماهی شوریده، هرگونه حمل و تخلیه این نوع ماهی در همه بنادر و مراکز تخلیه صید خوزستان ممنوع خواهد بود.

پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور در طول سال به منظور صیانت از ذخایر آبزیان و جلوگیری از انقراض گونه‌های با ارزش دریایی، دوره‌های محدود ممنوعیت صید اعمال می‌کند.

در سال‌های اخیر قاچاق صید ماهیان دریایی به خصوص شوریده و حلواسفید به کشورهای همجوار، صید در فصل ممنوعیت‌، سنگینی ناوگان صید و صیادی‌، فعالیت صیادان غیرمجاز‌، ورود غیرقانونی شناورهای کشورهای اطراف به محدوده صیدگاه‌های خوزستان و فعالیت غیرمجاز صیادان عراقی در فصل ممنوعیت صدمات زیادی به ذخایر آبزیان خلیج فارس وارد کرده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار