۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶

عدم تدارک امکانات رفاهی در سواحل خلیج فارس طی نوروز

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به اینکه در نوروز ۱۴۰۰سفر به بوشهر بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا انجام می‌شود، گفت: هیچ گونه امکانات رفاهی در سواحل خلیج فارس تدارک دیده نشده است.
کد خبر: ۸۹۴۲۹
عدم تدارک امکانات رفاهی در سواحل خلیج فارس طی نوروز
 
محمد حسین ارسطو زاده در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا، نوروز ۱۴۰۰ سفر‌های نوروزی به استان بوشهر انجام خواهد شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، ادامه داد: سفر به این استان صرفاً بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: در همین راستا نظارت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر تاسیسات گردشگری استان به طور ۲۴ ساعته بوده تا بتوانیم یک فضای ایمن و بهداشتی را برای هموطنانمان در واحد‌های اقامتی فراهم کنیم.

این مقام مسئول در استان بوشهر، تاکید کرد: مردم برای اسکان فقط در اماکن و اقامتگاه‌های دارای مجوز و تحت نظر این اداره کل اقدام کنند چرا‌که فقط در مراکز اقامتی مجاز، اداره کل میراث فرهنگی استان می‌تواند بر رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن نظارت کامل داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه امکانات رفاهی در سواحل خلیج فارس برای گردشگران تدارک دیده نشده است، بیان داشت: همچنین در پارک‌ها و مدارس استان نیز به دلیل عدم برنامه ریزی قبلی خدمات رفاهی و پذیرایی به مسافران ارائه نخواهد شد.

ممنوعیت اسکان در واحد‌های اقامتی غیرمجاز

ارسطوزاده تاکید کرد: در شرایط کنونی با توجه به تشدید مجدد شیوع ویروس کرونا و احتمال فراگیر شدن موج چهارم کرونا در کشور و استان بوشهر، فعالیت و اسکان در واحد‌های اقامتی بدون مجوز ممنوع است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ادامه عنوان کرد: با کسانی که خارج از چهارچوب قانون به پذیرش و اسکان مسافر در اقامتگاه‌های بدون مجوز اقدام کنند برابر قانون برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه فقط تور‌هایی اجازه فعالیت خواهند داشت که مجاز بوده و دارای کد باشند، تاکید کرد: همچنین این تور‌ها باید تمام شیوه نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار