۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

کشتی تحقیقاتی گیلان امروز وارد بندر انزلی می‌شود/ بزرگترین دستاورد تحقیقاتی دریای خزر طی ۱۱ سال گذشته

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور از ورود کشتی تحقیقاتی گیلان به ساحل بندر انزلی پس از دو روز گشت تحقیقاتی که بعد از گذشت ۱۱ سال صورت گرفته بود، خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۲۸
کشتی تحقیقاتی گیلان امروز وارد بندر انزلی می‌شود/ بزرگترین دستاورد تحقیقاتی دریای خزر طی ۱۱ سال گذشته
 
دکتر محمود بهمنی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت:  گشت تحقیقاتی آزمایشی شناور تحقیقاتی گیلان در دریای خزر که پس از یازده سال توقف از تاریخ ۲۶ اسفند شروع شده بود، امروز به اتمام می‌رسد.

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، افزود: این شناور تحقیقاتی ظهر امروز در بندر انزلی پهلو خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه این شناور تا عمق ۳۰۰ متری از دریای خزر را نمونه برداری کرده است، بیان داشت: همچنین بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار بود طی این گشت تحقیقاتی پس از ۱۱ سال، میزان ذخایر کیلکای دریای خزر از طریق ماهی یاب و تور قیفی در اعماق بالا مورد ارزیابی قرار گیرد.

دکتر محمود بهمنی یادآور شد: همچنین در این گشت تست‌های ناوبری، ماهی‌یاب EK۵۰۰ به همراه نمونه برداری آزمایشی در اعماق مختلف تا ۳۰۰ متر توسط کارشناسان پژوهشکده اکولوژی دریای خزر انجام خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول در موسسه تحقیقات علوم شیلاتی، این کشتی سال‌ها در اسکله بندر انزلی پهلو گرفته بود که به همت متخصصان کشور و با صرف بیش از ۳۰ میلیارد ریال بهسازی و تجهیز شد.

وی با بیان اینکه کشتی تحقیقاتی علوم شیلاتی کشور، تنها شناور تحقیقاتی حوزه جنوبی دریای خزر است، افزود: این کشتی به تجهیزات پیشرفته تحقیقاتی و آزمایشگاهی مجهز است که با هدف تحقیق درباره آب، محیط زیست، اقلیم، آماربرداری از جمعیت آبزیان و انجام مطالعات اکولوژی و بیولوژی در دریای خزر گشت زنی می‌کند.

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، تصریح کرد: پس از پهلوگیری شناور تحقیقاتی در بندر انزلی و دست یابی به اطلاعات کسب شده طی گشت تحقیقاتی، این اطلاعات منتشر خواهد شد.

کشتی تحقیقاتی علوم شیلاتی ایران با ۵۵ متر طول و بیش از ۹ متر عرض ظرفیت حمل ۶۰۰ تن ماهی، قابلیت گشت‌های دریایی طولانی مدت و اجرای تحقیقات مشترک ملی و بین‌الملی را دارد که پس از یازده سال توقف، بهسازی، تجهیز و راه‌اندازی شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار