۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

جهش پرورش میگو در سال ۱۴۰۰ در چوئبده آبادان

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: با تامین پست لارو میگو در استان، گام بزرگی در راستای خودکفایی، رشد و تولید میگو در چوئبده خوزستان در سال ۱۴۰۰ برداشته خواهد شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۴۱۳

جهش پرورش میگو در سال ۱۴۰۰ در چوئبده آبادان

فتح الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: خوشبختانه، در سال گذشته در فصل صید و برداشت میگو با رشد تولید بسیار خوبی مواجه بودیم و امیدواریم سال جدید با کنترل کردن بیماری لکه سفید بتوانیم از تمام ظرفیت‌های بلااستفاده در مجتمع پرورش میگوی چوئبده بهره‌مند شویم.

وی، هدف از اجرای تقویم پرورش میگو را پیشگیری از شیوع بیماری‌ها در مزارع دانست و اظهار کرد: در صورتی که تمام موارد مهم مانند تاریخ کشت، ذخیره سازی، بازدیدها، تامین پست لارو و حمل آن‌ها و همچنین اصول بهداشتی را رعایت  نکنیم قطعاً دچار مشکل خواهیم شد.

ابوعلی ابراز امیداری کرد: سال ۱۴۰۰، با تامین پست لارو در استان خوزستان، گام بزرگی در راستای خودکفایی، تولید وکنترل بیماری‌ها در این مجتمع برداشته شود.

مدیرکل شیلات خوزستان، بر ضرورت برگزاری نشست‌هایی جهت رفع موانع و مشکلات مجتمع میگوی چوئبده آبادان تاکید کرد و گفت: دامپزشکی و مرکز تحقیقات، نکات لازم را در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری‌ها قبل از شروع فصل تکثیر میگو یادآوری کنند.

وی همچنین، با اشاره به تاثیر راه‌اندازی مرکز توسعه و توان‌افزایی شیلات کشور در خوزستان گفت: مقدمات اولیه حمایت‌های تسهیلاتی و ارائه تکنولوژی به مجتمع میگوی چوئبده آبادان فراهم شده است.

مدیر کل شیلات خوزستان بیان کرد: سال آینده حدود ۳۵ مزرعه در مجتمع میگوی چوئبده آبادان فعالیت خواهند کرد که نسبت به امسال، رشد ۵۰ درصدی را در تعداد مزارع خواهیم داشت.

ابوعلی گفت: راه‌اندازی مراکز تکثیر میگو یکی از برنامه‌های شیلات است و در شرایط فعلی، علی‌رغم ضعف‌ها و مشکلات، با بکارگیری علم، تخصص و امکانات موجود می‌توانیم رشد چشمگیری در این صنعت داشته باشیم.

مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان در دهه ۷۰ با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت یک هزار هکتار راه اندازی شد.

این مجتمع پرورش میگوی در اوایل دهه ۸۰ با شیوع ویروس لکه سفید آهک پاشی و از مدار تولید خارج شد.

در سال‌های اخیر فعالیت این مجتمع به صورت محدود و با استفاده از گونه میگوی "وانامی" از سرگرفته شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار