۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳

پهلوگیری ۲۴۱ فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: تا نیمه اسفند ماه امسال در مجموع ۲۴۱ فروند کشتی اقیانوس پیما حامل کالای اساسی در بندر امام پهلو گرفتند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۳۸۱
پهلوگیری ۲۴۱ فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر امام
 
به گزارش خبرنگار مانا، عادل دریس با تشریح عملکرد بندر امام در تخلیه کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور افزود: در این مدت نزدیک به ۱۴ میلیون تن کالای اساسی در این مجتمع بزرگ بندری تخلیه شده است.

وی اظهار داشت: روند پهلوگیری ایمن و تخلیه کشتی‌های حامل کالای اساسی با حداکثر توان با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و پرقدرت در این مجتمع بزرگ بندری ادامه دارد.

دریس همچنین با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی سهم حمل و نقل ریلی در این مجتمع بزرگ بندری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که به دلیل هم‌افزایی راه‌آهن و سازمان بنادر و دریانوردی و ایجاد زیرساخت‌های لازم حاصل شده است، خاطر‌نشان کرد: بیش از یک میلیون و ۳۴۷ هزار تن انواع کالای اساسی از ایستگاه‌ها و پایانه‌های ریلی بندرامام بارگیری و از طریق راه‌آهن سراسری به دیگر نقاط کشور حمل شده است.

وی در ادامه گندم، ذرت، جو، دانه روغنی، کنجاله سویا، شکر، برنج و روغن خوراکی را از جمله کالا‌های اساسی عنوان کرد که از طریق ناوگان جاده‌ای و ریلی به اقصی نقاط کشور ارسال می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۱۳ میلیون و ۷۶۵ هزار تن انواع کالای اساسی از انبار‌های این مجتمع بندری حمل و توزیع شده است، میزان کالا‌های اساسی موجود در مجتمع بندری امام را بالغ بر دو میلیون و ۸۶۷ هزار تُن اعلام کرد که به تدریج پس از پشت سر گذاشتن تشریفات قانونی ترخیص و در بازار‌های مصرف توزیع می‌شود.

بیش از ۹۰ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از بندر امام وارد کشور می‌شود.

این بندر بزرگ ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری ۵۰ میلون تن کالای نفتی و غیرنفتی را دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار