۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶

نفوذ توده گرد و خاک به مناطق ساحلی خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان از شکل گیری توده گرد و خاک در مناطق بیابانی شمال عربستان سعودی و کشیده شدن آن به مناطق ساحلی خوزستان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۳۸۰

نفوذ توده گرد و خاک به مناطق ساحلی خوزستان

محمد سبزه‌ زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: حرکت این توده گرد و خاک‌، سبب کاهش دید افقی و افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای ساحلی و بندری خوزستان خواهد شد.

وی با بیان اینکه توده گرد و خاک تا اواخر روز شنبه در مناطق ساحلی خوزستان ماندگار خواهد بود افزود: با کاهش دید افقی احتمال لغو یا اختلال در پروازهای فرودگاه‌های آبادان و ماهشهر وجود دارد.

مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان برای مناطق ساحلی استان هشدار نارنجی صادر کرد.

در هشدار سطح نارنجی شماره ۷ مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان  آمده است: با تشکیل توده گرد و خاک در کشور عربستان سعودی و حرکت به سمت مناطق ساحلی خوزستان‌، شاهد کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک در شهرهای بندری خوزستان خواهیم بود.

مدیریت بحران استانداری خوزستان از فرمانداران مناطق ساحلی خوزستان تدابیر لازم را برای کنترل عوارض ناشی از گرد و خاک به کار گیرند.

بیمارستان‌های شهرهای ساحلی آبادان‌، اروندکنار‌، خرمشهر‌، ماهشهر و هندیجان برای پذیرش بیماران تنفسی و قلبی عروقی آماده شدند.

عوارض و پیامدهای ناشی از گرد و خاک و وضعیت قرمز کرونایی در شهرهای ساحلی‌، مراکز و کادر درمانی با چالش‌های زیادی روبه‌رو کرده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار