۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷

تالاب صورتی در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شد

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان سیستان و بلوچستان از ثبت تالاب صورتی واقع در ساحل دریای عمان در فهرست میراث طبیعی کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۶۷

تالاب صورتی در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شد

علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به ثبت لیپار معروف به  تالاب صورتی واقع در ساحل دریای عمان در فهرست میراث طبیعی کشور، بیان داشت: این تالاب واقع در ۱۵ کیلومتری شرق چابهار در مسیر جاده ساحلی چابهار- گواتر یکی از منحصربه فردترین تالاب‌های جهان به لحاظ وجود رنگ صورتی محسوب می‌شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سیستان و بلوچستان، دلیل رنگ صورتی این تالاب را به وجود پلانکتون‌های خاصی که در این تالاب زیست می‌کنند، مرتبط دانست و بیان داشت: در فصول بهار و پاییز رنگ صورتی تالاب پررنگ‌تر می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: این تالاب به عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌های طبیعی استان در ساحل دریای عمان مطرح است و هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای بازدید از این تالاب به این منطقه از ساحل عمان سفر می‌کنند.

به گفته وی، بدون شک ثبت این اثر طبیعی در فهرست میراث طبیعی کشور در معرفی و حفاظت بیش از پیش این تالاب نقش موثری خواهد داشت و به دنبال آن شاهد رونق بیشتر گردشگری در این منطقه خواهیم بود.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، بیان داشت: در نظر داریم بنا به اولویت‌های در نظر گرفته شده، پرونده ثبت جهانی این تالاب منحصر به فرد را نیز تهیه کنیم که امیدواریم در آینده شاهد تحقق این مهم باشیم.

جلال زایی در ادامه بیانات خود به ثبت اثر طبیعی "رویشگاه جنگل لول" واقع در بندر تنگ نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: رویشگاه جنگل لول روستای کمشهر در شهرستان کنارک در نزدیکی بندر تنگ قرار دارد، این درخت یکی از بلندترین درختان جنگل‌های بارانی است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: این مجموعه جنگل‌ها یکی از جاذبه‌های گردشگری روستای تنگ است، چرا‌که در پنج مکان متصل به هم جنگلی انبوه از درختان لول در آن ایجاد شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار