۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴

۳۰۰ نفر از دریانوردان هرمزگان درس‌های سوانح دریایی را مرور کردند

۳۰۰ نفر از دریانوردان هرمزگان درس‌های سوانح دریایی را مرور کردند
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: وبینار رایگان درس‌های آموختنی سوانح دریایی با همکاری یکی از مراکز آموزش دریانوردی و با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از دریانوردان این استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۶۶

اسماعیل مکی زاده روز چهارشنبه با اشاره به برگزاری این وبینار اظهارداشت: در این وبینار عمدۀ دلایل بروز سوانح دریایی در استان هرمزگان در ۱۰ سال گذشته توسط کارشناس مسئول بررسی سوانح دریایی استان تشریح و راهکارهای علمی و عملی برای پیشگیری و کاهش این عوامل ارایه شد.

وی با تاکید به این موضوع که بررسی دقیق و به موقع سوانح دریایی می تواند به شناخت علل و ریشه‌های بروز اعم از عوامل انسانی، سخت افزاری،نرم افزاری و محیطی منجر شود، بیان داشت: در این راستا می‌توان با بازنگری ساختارها، مقررات و دستورالعمل‌ها در راستای کاهش سوانح دریایی و ارتقا سطح ایمنی گام برداشت.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریا‌نوردی هرمزگان ادامه داد: از سوی دیگر نیز می توان در اعتلای کیفیت سامانه آموزشی استانداردها و بکارگیری افراد مورد نیاز صنعت دریانوردی و دیگر اقدامات اصلاحی موثر واقع شد.

به گفته مکی زاده، در این وبینار آموزشی ابتدا شناورهای پر خطر استان که بیشتر در معرض وقوع سوانح دریایی قرار دارند شناسایی و دسته بندی شده و سپس به تحلیل و ریشه یابی دلایل اصلی وقوع سانحه پرداخته تا بتوان از طریق ارائه درس های آموختنی از سوانح دریایی و ارائه راهکارهای پیشنهادی در راستای ارتقای سطح ایمنی شناورها و خدمه گام موثری در کاهش سوانح دریایی برداشته شود.

حدود ۱۳۰ هزار نفر در ایران به فعالیت دریانوردی مشغول هستند که سهم هرمزگان یک چهارم از این جمعیت یعنی حدود ۳۳ هزار نفر است.

مرکز آموزش اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با برخورداری از اماکن استاندارد آموزشی کانونی برای ارائه آموزش های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای در رشته‌های دریایی عملیات بندری، فنی و مهندسی، رایانه، زبان و سایر دوره های مرتبط است.

در پهنه گسترده آبی استان هرمزگان که علاوه بر خلیج فارس، دریایی عمان را نیز در بر می‌گیرد هشت فروند شناورناجی و ۳۶ ایستگاه همیار ناجی(دریانوردان بومی صیادی و تجاری منطقه) عهده دار مسئولیت جستجو و نجات دریایی با نظارت اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان می‌باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار