۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

دریابانی با شناور‌های متخلف حمل غیرمجاز مسافر یرخورد می‌کند

جانشین فرمانده دریابانی استان هرمزگان از برخورد قاطع این نیرو با قایق‌های تندرو که اقدام به حمل غیر مجاز مسافران از سواحل هرمزگان به جزایر می‌کنند خبر داد و گفت: مسافران محترم هم از هرگونه سفر غیر مجاز و به خطر انداختن جان خود پرهیز کنند.
کد خبر: ۸۹۳۴۷
دریابانی با شناور‌های متخلف حمل غیرمجاز مسافر برخورد می‌کند
 
به گزارش مانا، سرهنگ عبدالله لشکری اظهار داشت: از زمان اجرای طرح اجباری شدن تست کرونا در مبادی ورودی استان هرمزگان خصوصاً در بنادر شهید حقانی و پهل که وظیفه انتقال مسافر به جزایر استان را دارند، برخورد دریابانی با قایق‌های تندرو متخلف نیز آغاز شده است.

وی افزود: تا هفته گذشته شمار قایق‌های توقیف شده ۱۲ شناور بود که این هفته با توقیف هشت شناور دیگر، تعداد کل به ۲۰ فروند رسیده است.

جانشین فرمانده دریابانی استان هرمزگان گفت: مردم آگاه باشند از شناور‌های مجاز استفاده کنند و هرگز مجاب به استفاده و سفر با شناور‌های غیرمجاز نشوند.

وی تاکید کرد: این شناور‌های غیرمجاز تحت کنترل و رصد دریابانی نیستند و با سرعت غیرمجاز حرکت می‌کنند و معمولاً مسیر‌های خطرناک را برای سفر انتخاب می‌کنند که این مسائل میزان خطر غرق شدگی را به شدت افزایش می‌دهد.

لشکری تصریح کرد: در سالیان گذشته استفاده از این شناور‌های تندرو عواقب بدی داشته و افراد زیادی جان خود را از دست داده‌اند و شاهد بودیم در ایام عید حدود ۱۵ نفر بر اثر سوار شدن در این قایق‌ها و سرعت غیرمجاز در دریا غرق شده و جان باختند.

وی اظهار داشت: این شناور‌ها کاملاً غیرمجاز هستند به همین علت از سرعت‌های نامتعارف استفاده می‌کنند علاوه بر آن مسافران بیمه نیستند و در صورت وقوع حادثه یقیناً مسئول شناور نمی‌تواند پاسخگو باشد و معمولاً جلیقه نجات ندارند و اگر در دریا اتفاقی برای این شناور‌ها بیفتد، چون در دید و دسترس شناور‌های ناجی نیستند احتمال امدادرسانی به آن‌ها بسیار کم می‌شود.

جانشین فرمانده مرزبانی استان هرمزگان تاکید کرد: با قطعیت اعلام می‌کنیم سوار شدن به این شناور‌ها خطرآفرین است و گریبان مسافران گرامی را خواهد گرفت از این رو تقاضا می‌کنیم گردشگرانی که قصد سفر به جزایر هرمزگان را دارند به هیچ وجه از شناور‌های غیرمجاز استفاده نکنند.

لشکری گفت: قطعاً ارزش ندارد مسافری به خاطر فرار از تست کرونا و کاهش هزینه سفر برایش اتفاق ناگواری همچون غرق شدگی رخ بدهد تاکید ما این است که مسافران از شناور‌های مجاز استفاده کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و آغاز سال جدید و افزایش حجم سفر‌هایی به هرمزگان دغدغه سلامت مسافرانی که عازم جزایر هستند را داریم و ارزش ندارد به خاطر ۵۰ هزار تومن کمتر، جان خود و خانواده خود را به خطر بیندازند و با قایق‌های تندرو غیرمجاز سفر کنند.

جانشین فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت: اگر شناور‌های مجاز سفر انجام شود این سفر‌ها توسط دریابانی و اداره بنادر استان رصد و کنترل می‌شود مسیر امن انتخاب می‌شود، در سرعت مجاز تردد صورت می‌گیرد و احتمال وقوع حادثه دریایی بسیار کم است.

وی ادامه داد: حتی اگر برای شناور مجاز اتفاقی رخ دهد، چون تحت نظر و رصد قرار دارد و از طریق رادار کنترل می‌شوند به سرعت شناور‌های ناجی دریابانی و اداره بنادر به محل حادثه می‌روند و جان افراد را نجات می‌دهند.

لشکری در پایان از تمام مسافران خواست به توصیه‌های دلسوزان مسئولان استان هرمزگان توجه کنند و ایام عید را به کام خود و خانواده تلخ نکنند. / تسنیم
ارسال نظرات
آخرین اخبار