۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
انتقاد جامعه دریایی اروپا:

تولید سوخت سبزِ استاندارد سرمایه گذاری می‌خواهد

در پی فراخوان اتحادیۀ اروپا نسبت به استفاده کشتی‌ها از سوخت پاک، فعالان صنعت حمل و نقل دریایی با ارسال نامه‌ای انتقادی به کمیسیون اروپا اعلام کردند بدون سرمایه گذاری نمی‌توان به سوخت هیدروژن و آمونیاک سبز دست یافت.
کد خبر: ۸۹۳۴۴

تولید سوخت سبزِ استاندارد سرمایه گذاری می‌خواهد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در این نامه که توسط صاحبان خطوط کشتیرانی، مالکان کشتی و دارندگان شرکت‌های تهیه و توزیع سوخت مانند حمل‌و‌نقل پیشگام مبتنی بر داد‌ه‌ها(Torvald Klaveness)، شرکت حمل‌و‌نقل و تدارکات بین‌المللی دانمارکی(DFDS)‌، شرکت دریایی CMB، دارندگان کشتی‌های کروز‌، Lloyd’s Register، معامله گران  کالا (Trafigura) نوشته شده‌، آمده است به منظور دستیابی به سوخت استاندارد (FuelEU Maritime) که توسط اتحادیه اروپا به عنوان رویکرد جامع سوخت اعلام شده باید بودجه لازم برای تولید این سوخت‌ها تامین شود. زیرا در سطح جهان حداقل  1.4 تریلیون یورو برای سرمایه گذاری در این بخش مورد نیاز است و کمیسون اروپا باید از این فرصت‌ها برای ایجاد مشاغل جدید و تامین سوخت و حمایت از رشد اقتصادی پایدار در سراسر جهان استفاده کند‌. در غیر این صورت همه برنامه های عنوان شده شعاری بیش نخواهد بود‌.

در ادامه این نامه آمده است اطمینان داریم همانگونه که در فراخوان اتحادیه اروپا آمده است سوخت هیدروژن سبز و آمونیاک مقرون به صرفه برای حمل و نقل دریایی محسوب می شود و پتانسیل‌های زیادی در این زمینه به منظور جایگزینی این سوخت‌ها با سوخت‌های فسیلی در تمامی دنیا وجود دارد اما تا بودجه اختصاص نیابد نمی‌توان شاهد معجزه‌ای در این زمینه بود‌.

به همین جهت قانونگذار‌ان باید قوانین و دستورالعمل‌های خاصی را به منظور تشویق سرمایه گذاران تدوین کنند تا اتحادیه اروپا بتواند ابتکار عمل را به منظور تامین این سوخت‌ها داشته باشند زیرا مواد خام آن در طبیعت به وفور یافت می‌شود.

در همین ارتباط "Faïg Abbasov" مدیر‌عامل T&E (مؤسسه مسافرت و هزینه‌)‌ در این ارتباط گفت: هیدروژن و آمونیاک سبز سوخت پاک آینده نه تنها صنعت حمل و نقل دریایی بلکه برای سایر بخش های حمل‌و‌نقل محسوب می‌شود که به سرمایه‌گذاری و تشویق بنگاه‌های اقتصادی نیاز دارد تا جامعه دریایی نسبت به استفاده از آن اطمینان حاصل کنند‌. در واقع اتحادیه اروپا باید برای استحصال چنین سوخت‌هایی گام‌های عملی بر دارد و مکانیسم های حمایتی در نظر بگیرد‌.

وی افزود: برخلاف سایر سوخت‌ها که ممکن است مواد خام اولیه آنها کاهش یابد اما مواد اولیه این قبیل سوخت‌ها به وفور در سراسر جهان یافت می‌شود و می تواند تقاضای انرژی صنعت جهانی را برآورده کند‌.

ارسال نظرات
آخرین اخبار