۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

چین جاده ابریشم قطبی ایجاد می‌کند

چین با انتشار گزارش پنج ساله اعلام کرد در راستای احد‌اث جاده ابریشم، یک جاده ابریشم قطبی به منظور حضور فعالانه در توسعه مناطق قطب شمال و جنوب ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۸۹۳۴۳
چین فعالیت‌های دریایی را به قطب شمال و جنوب می‌کشاند
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در این برنامه که از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ به اجرا در می‌آید چین در صدد است توانایی خود را برای مشارکت در حفاظت و استفاده از قطب جنوب و شمال افزایش دهد.

در ادامه این گزارش آمده است چین برنامه‌های خود را با ایجاد مسیر‌های جدید حمل و نقل دریایی از آسیا  و اروپا به گذرگاه‌های مرکزی قطب شمال متصل خواهد کرد.

در ادامه گزارش با اشاره به اینکه این کشور نگران افزایش دما و ذوب یخ‌ها است به همین جهت برنامه ریزی برای پرتاب یک ماهوارۀ جدید برای رد‌یابی مسیر‌های حمل و نقل، نظارت بر تغییرات یخ‌های قطبی و تغییرات جوی در قطب شمال  را در ۲۰۲۲ انجام داده است.

شایان ذکر است کارشناسان و تحلیلگران پس از انتشار این گزارش پنج ساله اعلام کردند چین به منابع معدنی سودمند و همچنین مسیر‌های بالقوه حمل و نقل دریایی در قطب شمال چشم دوخته است که بهانه سود‌آوری هم  نگرانی این کشور از روند تغییرات محیط زیست و آسیب پذیری مناطق قطب شمال و جنوب است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار