۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵

پاسگاه محیط بانی دریایی در هرمزگان افتتاح می‌شود/ ۵۰ محیط‌بان دریایی به زودی استخدام می‌شوند

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست، گفت: به زودی یک پاسگاه محیط‌بانی دریایی با شرح وظایف مشخص در استان هرمزگان افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۳۳۶

پاسگاه محیط بانی دریایی در هرمزگان افتتاح می‌شود/ ۵۰ محیط‌بان دریایی به زودی استخدام می‌شوند

به گزارش خبرنگار مانا، سرهنگ جمشید محبت‌خانی در نشست خبری که امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شده بود در پاسخ به سئوال خبرنگار مانا در خصوص وضعیت یگان حفاظت محیط زیست دریایی و ساحلی، گفت: در حال حاضر تعدادی پاسگاه دریایی در استان‌های جنوبی کشور وجود دارد که برخی از آن‌ها فعال نیستند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: در حال حاضر سه پاسگاه محیط بانی دریایی در استان هرمزگان وجود دارد که به زودی یک پاسگاه در استان هرمزگان افتتاح خواهد شد و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گفته وی، پاسگاه‌های محیط بانی دریایی با  شرح وظایف مشخص و وجود نیرو‌های آموزش دیده به منظور حفاظت از محیط زیست دریایی و ساحلی فعالیت می‌کنند.

محبت‌خانی همچنین در ادامه گفته‌های خود از بکار‌گیری ۵۰ محیط بان دریایی برای حفاظت از عرصه‌های دریایی و ساحلی جنوب کشور، خبر داد و بیان داشت: این تعداد محیط بان در آزمونی که از سوی محیط زیست برگزار شده شرکت کرده و قبول شده‌اند، اما مصاحبه آن‌ها هنوز به دلیل شرایط کرونا برگزار نشده است.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار داشت: با ایجاد شرایط مناسب و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مصاحبه به زودی برگزار می‌شود و در آینده نزدیک شاهد مشغول به کار شدن ۵۰ محیط بان آموزش دیده در حوزه دریایی خواهیم بود.

وی در ادامه گفته‌های خود همچنین به کاهش ۱۷ درصدی صید غیر‌مجاز در آب‌های شمالی و جنوبی کشور اشاره کرد و گفت:  شکار غیر‌مجاز پرندگان هشت درصد، شکار غیر‌مجاز پستانداران ١۵ درصد، زنده‌گیری پرندگان ٣٩ درصد، زنده‌گیری پستانداران ٣٧ درصد و شروع به شکار و صید ١٠ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم.

وی تاکید کرد: همچنین کشف اسلحه شکاری ٣٣ درصد، کشف ادوات ٢۴ درصد، آلودگی زیست‌محیطی ٣٩ درصد، متخلفان دستگیر شده ١٨ درصد و تعداد پرونده‌های قضایی ٣٨ درصد کاهش داشته است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست همچنین بیان داشت: یکی از اتفاقات خوب در عرصه محیط بانی این است که باید در مدت هشت سال به طور سالانه ۲۵۰ محیط بان را جذب کنیم که در حال اجرای آن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه محیط بانی که برای حفظ محیط زیست کشور از جان خود می‌گذرد، قابل تقدیر است، اظهار داشت: امسال دو محیط بان را از زندان آزاد کردیم و در حال حاضر هیچ محیط بانی در زندان نیست.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: ثبت روز ملی محیط بانان در تقویم رسمی کشور را با جدیت دنبال می‌کنیم و در تلاشیم روز ولادت امام رضا (ع) به عنوان روز محیط بان در تقویم ثبت شود البته تاکنون چندین بار درخواست کردیم، اما هنوز به جایی نرسیده است.

محبت‌خانی با بیان اینکه اخیرا آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از محیط بانان نیز به‌تصویب رسیده است، گفت: یکی از بند‌های خوب این آیین‌نامه حمایت از همیاران طبیعت است.

وی در ادامه درباره اینکه همیاران طبیعت در چه شرایطی می‌توانند از حمایت‌های بیمه‌ای سازمان حفاظت محیط زیست استفاده کنند، تصریح کرد: اول آنکه تمامی همیاران طبیعت باید در سامانه‌ای که برای این منظور درنظر گرفته شده است، ثبت نام و کارت همیار طبیعت دریافت کنند. پس از آن کلیه داوطلبان برای اطفای آتش و... باید تحت نظارت محیط زیست وارد منطقه شوند یعنی نباید خودسرانه برای برخورد با متخلفان یا اطفای حریق وارد میدان شوند.

محبت‌خانی افزود: اگر چنین اتفاقی رخ دهد و داوطلبان بدون هماهنگی با محیط زیست اقدام کنند، تحت پوشش بیمه‌ای سازمان نخواهند بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار