۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹

ساخت اولین تانکر حمل سوخت هیدروژن جهان توسط ژاپن

اولین تانکر حامل سوخت هیدروژن با همکاری مشترک ژاپن و استرالیا در صنایع سنگین کاوازاکی ژاپن ساخته شد.
کد خبر: ۸۹۳۳۴
ساخت اولین تانکر حمل سوخت هیدروژن جهان توسط ژاپن
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، این تانکر به منظور ذخیره سازی و حمل هیدروژن مایع برای اولین بار در جهان رونمایی شد، اما به علت شیوع ویروس کرونا راه‌اندازی آن از ژاپن تا استرالیا تا تابستان ۲۰۲۱ به تعویق افتاد.

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سخنگوی شرکت صنایع سنگین کاوازاکی در زمینه ساخت اولین تانکر حامل محموله هیدروژن مایع با نام Suiso Frontier که قرار است از استرالیا به ژاپن حمل شود گفت: این کشتی در حال حاضر رونمایی شده و آماده دریانوردی است، اما به علت ویروس کرونا ترجیح دادیم که حرکت کشتی به سمت استرالیا به تعویق بیفتد.  

وی در ادامه گفت: این پروژه ۵۰۰ میلیون دلاری با پشتیبانی دولت‌های ژاپن و استرالیا توسط شرکت کاوازاکی ساخته شد و اولین تانکر دنیا  با مخزن هیدروژن محسوب می‌شود.

از سوی دیگر سخنگوی تانکر Suiso Frontier در ادامه گفت: برای ساخت این تانکر علاوه بر مهندسان ژاپنی از تجهیزات و کارشناسان برخی شرکت‌های خارجی استفاده شد به همین جهت قرار است برخی متخصصان از کشور‌های دیگر که به علت بروز کووید ۱۹ نتوانستند در ژاپن حضور یابند، نظرات کارشناسی خود را به صورت آنلاین ارائه دادند، این کارشناسان قرار است به منظور بررسی تجهیزات نصب شده به زودی به ژاپن سفر کنند.

وی گفت: این کشتی هم اکنون آماده حمل هیدروژن مایع می‌باشد و هیچ مشکل فنّی برای راه‌اندازی آن وجود ندارد، اما هر دو کشور ژاپن و استرالیا ترجیح دادند به علت بیماری همه‌گیر کرونا دریانوردی آن فعلاً به حالت تعلیق درآید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار