۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱

کاهش ۹ درصدی واردات کالا‌های اساسی از بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ میلیون تن کالای اساسی وارد بندر امام شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد کاهش یافته است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۳۳۰
کاهش ۹ درصدی واردات کالا‌های اساسی از بندر امام
 
به گزارش خبرنگار مانا، عادل دریس در جریان بازدید رئیس سازمان استاندارد ایران از بندر امام افزود: با این وجود روند ترخیص کالا از این بندر در این مدت رشد داشته است.

وی گندم، ذرت دانه‌ای، کنجاله سویا، برنج، شکر، دانه‌های روغنی، روغن خام خوراکی و جو را از مهمترین کالا‌های اساسی ترخیص شده در بندر امام بیان کرد.  

دریس افزود: روند واردات کالا‌های اساسی از بندر امام در دو هفته پایانی سال رو به افزایش است به طوری که چندین فروند کشتی اقیانوس پیما در حال پهلوگیری و ترخیص کالا در بندرگاه امام هستند.

وی تصریح کرد: اگر تغییر میزان اندازه‌گیری آفلاتوکسین نهاده‌های دامی ابلاغ شود این نهاده‌ها در زمان سریع تری از انبار‌های بندر امام ترخیص خواهند شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران روز شنبه در سفر یک روزه خود به خوزستان از اداره استاندارد ماهشهر و چند آزمایشگاه و انبار‌ بندر امام دیدن، و روند ترخیص ، نگهداری و آزمایش کالا‌ها را در این بندر بررسی کرد.

بندر امام بزرگترین بندر کشور از نظر توان ذخیره سازی انواع کالا‌ها از قبیل: محصولات فله خشک و مایع است که با برخورداری از ۳۸ پست اسکله به طول هفت کیلومتر، نقش مهمی در تامین کالا‌های اساسی کشور دارد.

حدود ۹۰ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام وارد کشور می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار