۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱

ایجاد مشاغل جایگزین برای صیادان ترال‌های فانوس ماهیان /احتمال تغییر کاربری شناور‌های فانوس ماهیان به صید تن ماهیان

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، گفت:  در تلاش هستیم بتوانیم با شناور‌های صید فانوس ماهیان، مشاغل جایگزینی را برای صیادان بیکار شده فراهم کنیم.
کد خبر: ۸۹۳۲۸
ایجاد مشاغل جایگزین برای صیادان ترال‌های فانوس ماهیان /احتمال تغییر کاربری شناور‌های فانوس ماهیان به صید تن ماهیان
 
سید پرویز محبی در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص وضعیت فعلی صیادان شاغل به صید فانوس ماهیان که هم اکنون حدود چهار ماه از ممنوعیت صید این گونه ماهیان می‌گذرد، گفت: میزان سرمایه گذاری در صید فانوس ماهیان سه هزار میلیارد تومان بوده است و سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز در این حوزه اشتغال داشتند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، ادامه داد: بر اساس توافقات به عمل آمده با فراکسیون محیط زیست مجلس مقررشد صید فانوس ماهیان به منظور به روزرسانی مطالعات و ارزیابی ذخایر آبزیان حداکثر به مدت دو سال ممنوع شود.

وی با اشاره به توقف صید فانوس ماهیان در خلیج فارس و دریای عمان، تصریح کرد: همزمان با برنامه توقف به منظور آیش ذخایر، برنامه پایش ذخایر، مطالعات و به روزرسانی توسط موسسه تحقیقات شیلاتی و با همراهی فراکسیون محیط زیست مجلس انجام گیرد.

محبی در ادامه گفته‌های خود یادآور شد: پس از این توافق، مقرر شد، صید ترال ناوگان‌های فردوس، طبس و کیش هم متوقف شود و در حال حاضر هر چهار ناوگان صیادی متوقف شده‌اند.

احتمال تغییر کاربری شناور‌های فانوس ماهیان به صید تن ماهیان

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در ادامه  تاکید کرد: امیدواریم محققین در بخش‌های تحقیقاتی شیلات پس از برآورد‌های میدانی در دوران توقف صید فانوس ماهیان، بتوانند روش‌های صید جدیدی را پیشنهاد دهند.

این مقام مسئول در سازمان محیط زیست عنوان کرد: بعد از اعلام ممنوعیت صید فانوس ماهیان از اول آذر ماه، سازمان شیلات ایران جلسات متعددی را برای بررسی وضعیت صیادان بیکار شده تشکیل داده است.

وی گفت: در تلاش هستیم بتوانیم با شناور‌های صید فانوس ماهیان، مشاغل جایگزینی را برای صیادان فراهم کنیم.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه چندین گزینه برای اشتغال صیادان بیکار شده از صید فانوس ماهیان مطرح شده است، تصریح کرد: یکی از این پیشنهاد‌ها هدایت شناور‌های صید فانوس ماهیان به سمت صید تن ماهیان است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، تاکید کرد: امیدواریم شرایط به گونه‌ای پیش رود که صیادان محلی دچار زیان‌های اقتصادی ناشی از توقف فعالیت شناور‌های صید فانوس ماهیان نشوند و بتوانند با صید جایگزین به کسب و کار بپردازند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار