۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به گردشگری روستا‌های ساحلی قشم

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به منظور ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در روستا‌های ساحلی  و توریستی قشم خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۲۳
اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به گردشگری روستا‌های ساحلی قشم
 
رضا برومند در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: به منظور توسعه و ایجاد زیرساخت‌های جدید گردشگری در روستا‌های ساحلی و توریستی جزیره قشم، برنامه ریزی‌های جامعی انجام شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به منظور ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در روستا‌های ساحلی  و توریستی قشم خبر داد.

وی خاطرنشان ساخت: این روستا‌ها شامل سلخ، دوربنی، دهخدا، طبل، گوران و تنبان هستند که گردشگران زیادی در سال‌های اخیر وارد این مناطق می‌شوند.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، افزود: اکثر این روستا‌ها در ساحل جنگل‌های حرا و در قسمت شمالی جزیره واقع شده‌اند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در ادامه  تاکید کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری روستا‌های مذکور با همکاری منطقه آزاد قشم اختصاص یافته است.

وی اذعان داشت: امکان قایق سواری به شکل‌های مختلف در جنگل حرا و بازدید از حیات وحش و محیط زیست منطقه بسیار برای گردشگران از جذابیت بالایی برخوردار است.

برومند یادآور شد: بخش زیادی از روستا‌های توریستی جزیره هنگام نیز در منطقه ژئوپارک قشم و در قسمت‌های توریستی این ژئوپارک واقع شده اند.

به گفته وی، خدمات توریستی به گردشگران ورودی به ژئوپارک نیز از طریق بومیان این مناطق در قالب اقامتگاه‌های بوم گردی ارائه می‌شود.

وی در ادامه گفته‌های خود به انجام برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه گردشگری جزیره هنگام نیز اشاره کرد و گفت: طی سال‌های اخیر شاهد توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این جزیره بوده ایم.

برومند با اشاره به اینکه روند ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در جزیره هنگام ادامه دارد، بیان داشت: به زودی قصد داریم مرکز صنایع دستی را نیز در این جزیره احداث کنیم.

به گفته وی، جزیره هنگام طی سال‌های اخیر به یکی از قطب‌های اصلی توریسم دریایی خلیج فارس تبدیل شده و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه از ضروریات است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، یادآور شد: اقامتگاه‌های بوم گردی نیز هم اکنون در جزیره هنگام فعال شده‌اند که تعداد آن‌ها با اخذ مجوز در آینده نزدیک افزایش بیشتری خواهد یافت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار