۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

جذب ۲۵۰۰۰ دریانورد هندی توسط کشور‌ها

دولت هند اعلام کرد شرکت‌های مختلف جهان توافق کردند طی روز‌های آینده ۲۵ هزار دریانورد هندی را جذب کنند که این خبر بسیار خوبی برای جامعۀ دریایی هند به شمار می‌رود.
کد خبر: ۸۹۳۱۸
بودجه هنگفت ۸۲ میلیارد دلاری هند برای توسعه بنادر
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "Narendra Modi" نخست وزیر هند در اجلاس سران حمل و نقل، صنایع و بنادر هند با اشاره به اختصاص بودجه هنگفت 82 میلیارد دلاری هند برای توسعه بنادر یاد‌آور شد: با اختصاص این مبلغ تعهد گسترده‌ای در بخش دولتی و خصوصی برای بهبود زیر‌ساخت‌های  تجارت دریایی ایجاد خواهد شد.

وی گفت: با ۵۷۴ پروژۀ بندری با هزینۀ ۸۲ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۵ اجرا خواهد شد. از سوی دیگر علاو‌ه بر این مبلغ وزارت بنادر هند ۳۰ میلیارد دلار فرصت سرمایه گذاری را برای حدود ۴۰۰ پروژه مختلف به منظور واگذاری به سرمایه گذاران خارجی شناسایی کرده است.

وی  در ادامه یاد‌آور شد: دولت هند سرمایه گذاران  خصوصی در بخش بنادر را تشویق خواهد کرد تا در زیر‌ساخت‌های بنادر سرمایه گذاری کنند.

وی یاد‌آور شد: برنامه‌های سرمایه گذاری شامل طرح‌های توسعه و سرمایه گذاری بر روی انرژی‌های تجدید پذیر خواهد بود.

دولت هند با اختصاص این مبلغ نشان داد که قصد دارد در مسیر‌های دریایی سرمایه گذاری کند به گونه‌ای که قبلاً هرگز شاهد آن نبوده‌ایم.

وی در پایان یاد‌آور شد: اختصاص این حجم بودجه برای سرمایه گذاری نباید جاه طلبانه تلقی شود، زیرا قصد و هدف صرفاً تقویت زیر‌ساخت‌های بندری و فعالیت‌های مربوط به آن با استفاده از فنّاوری‌های جدید است.

جذب ۲۵۰۰۰ دریانورد هندی توسط کشور‌ها

در همین حال نخست وزیر هند در دومین روز اجلاس سران دریایی که با حضور مدیران عامل حمل ونقل  دریایی از سراسر جهان به صورت مجازی برگزار شد، اعلام کرد: مدیران عامل ارشد از شرکت‌های مختلف جهان توافق کردند طی روز‌های آینده ۲۵ هزار دریانورد هندی را جذب کنند که این خبر بسیار خوبی برای جامعۀ دریایی هند به شمار می‌رود.

در ادامه وزیر حمل‌و‌نقل هند نیز ضمن استقبال از این تصمیم یاد‌آور شد: آموزش دریایی در سال ۲۰۲۰ علیرغم وجود ویروس کرونا ادامه داشت و دولت نیز از مراکز دریایی تربیت نیروی انسانی حمایت کرد.

وی گفت: نمایندگان انستیتو آموزش دریایی جهانی به زودی به هند آمده و نسبت به آموزش نیروی انسانی در این کشور همکاری خود را آغاز می‌کنند، همچنین  زمینۀ استخدام ۲۵ هزار نیروی دریانورد را در شرکت‌های حمل و نقل جهانی فراهم می‌کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار