۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

ممنوعیت صید آبزیان در منابع آبی خوزستان

اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان از ممنوعیت صید آبزیان از ۱۵ اسفند ماه تا اطلاع بعدی خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۳۱۶
ممنوعیت صید آبزیان در منابع آبی خوزستان
 
به گزارش خبرنگار مانا، در این اطلاعیه آمده است "با توجه به شروع فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان‌" هرگونه صید آبزیان در منابع آبی، رودخانه‌ها و تالاب‌ها، آب بند‌های خوزستان ممنوع خواهد بود.

بر اساس این‌ اطلاعیه به عموم مردم به ویژه صیادان و فروشندگان ماهی اعلام شده است هرگونه صید، حمل، عرضه و فروش ماهی رودخانه‌ای طبق قانون و مقررات حفاظت محیط زیست از ۱۵ اسفند سال جاری تا تاریخ صدور مجوز صید در سال ۱۴۰۰ که مقارن با فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان است در همه منابع آبی اعم از رودخانه، تالاب، دریاچه و آب بند‌های طبیعی ممنوع است.

از صیادان خواسته شده به منظور حفظ ذخایر آبزیان و منابع طبیعی خدادادی در فصل ممنوعه از هرگونه فعالیت صید و صیادی در منابع آبی خوزستان خودداری کنند و مردم در صورت مشاهده تخلف مراتب را به اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گزارش کنند.

همچنین تاکید شده با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال مردم از خرید و فروش آبزیان پرهیز کنند چراکه با صید و فروش غیرقانونی جانواران وحشی مانند مار، مارماهی، لاک پشت و سمندر علاوه بر نابود کردن نسل اینگونه از جانواران، به دلیل وجود بیماری‌های مشترک انسان و حیوان موجب انتقال بیماری می‌شوند.

حدود یک سوم آب‌های سطحی کشور در خوزستان جاری هستند.

سالانه حدود ۱۳ هزار تن ماهی و آبزیان دریایی گرمابی و سردابی از منابع آبی داخلی خوزستان صید می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار