۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

لزوم تدوین قانون جهانی برای پشتیبانی از سوخت کم سولفور

مؤسسه بیمکو ضمن دعوت از دولت‌ها و صاحبان صنعت حمل و نقل دریایی اعلام کرد باید قوانین جهانی به منظور ایجاد تعادل بین هزبنه‌های سوخت فسیلی و سوخت کم سولفور همچنین پشتیبانی از سوخت‌های کم‌کربن تدوین شود.
کد خبر: ۸۹۳۱۵
لزوم تدوین قانون جهانی برای پشتیبانی از سوخت کم سولفور
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "Sadan Kaptanoglu" مدیر‌عامل بیمکو در این زمینه گفت: به منظور ایجاد رقابت، دستیابی به فنّاوری، حذف سوخت‌های فسیلی و سنتی و جایگزینی سوخت کم سولفور با هزینۀ مناسبِ جامعه حمل و نقل دریایی، مکانیزم و بستۀ جامع برابری هزینه‌های انرژیِ مورد نیاز کشتی‌ها ضروری است.

وی گفت: در واقع یک قانون جهانی مبتنی بر بازار (MBM) مورد تایید IMO باید وجود داشته باشد.

وی در ادامه گفت: بیمکو از اقدام مبتنی بر بازار (MBM) به عنوان یک قاعده یا چهارچوب قانونی استقبال کرده و معتقد است برای محدود کردن انتشار CO۲ عزم ملی جهانی  پیرامون مناسب بودن هزینه‌ها  ضروری است.

وی افزود: با توجه به اجرای قانون سوحت کم سولفور در یک سال اخیر، مشخص شد همسان سازی هزینه‌ها می‌تواند باعث نوآوری شود.

بر این اساس باید قانونی وجود داشته باشد تا هزینۀ بین استفاده از سوخت‌های کم کربن و سوخت‌های فسیلی را یکسان کند که این موضوع یکی از بحث‌های اساسی صاحبان خطوط کشتیرانی و مالکان کشتی است.

به عنوان مثال زمانی‌که قیمت سوخت‌های سنتی به طور چشم‌گیری ارزانتر است و از سوی دیگر سوخت‌های کم کربن پرهزینه است و بین این هزینه‌ها تعادلی وجود ندارد، مسلماً برخی از مالکان احتمال دارد ترجیح دهند قانون را دور زده و از سوخت‌های سنتی استفاده کنند که این موضوع حتماً باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

به همین جهت بیمکو پیشنهاد می‌کند اقدامات مبتنی بر بازار (MBM) برای حمل و نقل دریایی تحت قانونی جهانی اداره شود که این موضوعِ حیاتی برای ملزم کردن صنعت کشتیرانی جهت استفاده از سوخت کم کربن است.

به همین منظور در جلسۀ اخیر این مؤسسه که اواخر ژانویه ۲۰۲۱ برگزار شد این موضوع مورد تصویب هیئت مدیره بیمکو قرار گرفت و قرار است با نمایندگان IMO و صاحبان صنایع و دولت‌های ساحلی مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پایان گفت: وجود چنین قانونی استاندارد مبتنی بر بازار می‌تواند جامعه دریایی را به اهداف کاهش کربن برساند در غیر این صورت چالش‌های زیادی فرا راه  قانون سوخت کم سولفور وجود خواهد داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار