۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳

توقیف شناور باری حامل کالای قاچاق در دهانه آبراه بهمنشیر آبادان

جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف یک فروند شناور باری حامل کالای قاچاق در نزدیکی دهانه آبراه بهمنشیر آبادان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۳۱۰
توقیف شناور باری حامل کالای قاچاق در دهانه آبراه بهمنشیر آبادان
 
سرهنگ یدالله شرفی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در راستای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به چرخه اقتصاد داخلی کشور و مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان کالا، ماموران پایگاه دریابانی آبادان مستقر در پاسگاه شناور دهانه بهمنشیر موفق شدند یک فروند شناور باری حامل محموله کنسرو‌های قاچاق و نوشابه‌های انرژی‌زا را در نزدیکی دهانه آبراه بهمنشیر متوقف کنند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از شناور توقیف شده که از بندر دوبی امارات متحده عربی بارگیری کرده بود ۷۲ هزار قوطی نوشابه انرژی‌زا، ۳۰ هزار قوطی کنسرو آناناس و ۸۶ هزار و ۴۰۰ عدد لیوان سفالی خارجی را که قاچاق و بدون مجوز قانونی و گمرکی بارگیری شده بودند کشف و ضبط کنند.

جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به دستگیری شش متهم به قاچاق کالا تصریح کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این محموله مکشوفه قاچاق را بالغ‌ بر ۲۷ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ شرفی عنوان کرد: دریابانان خوزستان با اشراف اطلاعاتی عملیاتی بر آب‌های ساحلی استان هرگونه تحرکات را زیر نظر گرفته و با قانون‌شکنان و مخلان اقتصاد داخلی برخورد جدی می‌کنند.

به گفتۀ وی با نزدیک شدن به ایام پایانی سال، ورود کالای مصرفی قاچاق به مناطق ساحلی خوزستان افزایش می‌یابد.

سواحل ۵۰۰ کیلومتری خوزستان همواره در معرض ورود و خروج کالای قاچاق هستند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار