۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

شناور‌های صیادی و باری تا یکشنبه به خلیج فارس نروند

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: شناور‌های صیادی و باری خوزستان به علت شرایط نامساعد جوی تا یکشنبه هفته آینده به آب‌های شمالی خلیج فارس نروند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۳۰۹

شناور‌های صیادی و باری تا یکشنبه به خلیج فارس نروند

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های خروجی هواشناسی ، آب‌های شمالی خلیج فارس به علت وزش باد و عبور سامانه بارشی مواج‌، توفانی و متلاطم است.

وی با بیان اینکه در چنین شرایط نامساعد جوی‌، سفرهای دریایی خطرآفرین و مخاطره آمیز است از عموم دریانوردان و صیادان خوزستانی خواست تا بهبود شرایط جوی از سفر به دریا جداً خودداری کنند.

سبزه زاری در ادامه افزود: مناطق ساحلی خوزستان‌، آبراه ها و رودخانه‌های منتهی به دریا نیز مواج و متلاطم است.

وی گفت: احتمال پاره شدن تورهای صیادی و شکستن شناورهای سبک در لنگرگاه‌ها وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان رعد و برق‌، غبار محلی توأم با وزش بادهای شدید را پدیده غالب جوی در مناطق ساحی خوزستان بیان کرد.

مدیریت بحران استانداری خوزستان در اطلاعیه‌ای با اعلام وضعیت زرد در مناطق ساحلی استان‌، از دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران خواست تدابیر لازم را برای پیشگیری از حوادث احتمالی بکار گیرند.

این مدیریت همچنین از شناورهای دریایی و صیادی خواست تا بهبود شرایط جوی در لنگرگاه‌ها بمانند و در صورت اعلام وضعیت سفید‌، سفرهای دریایی خود را از سر بگیرند.

در این اطلاعیه همچنین از قایق‌ها و شناورهای تفریحی در مناطق ساحلی خوزستان خواسته شده تحت هیچ شرایطی فعالیت کاری نداشته باشند.

معاونت صید وصیادی شیلات خوزستان نیز از قایق‌ها و شناورهای صیادی خواست فعالیت خود را به علت شرایط نامساعد جوی متوقف کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار