۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
با حضور وزیر راه و شهرسازی:

۶ پروژه در بنادر استان بوشهر افتتاح شد

با حضور وزیر راه و شهرسازی از شش پروژه در بنادر استان بوشهر بهره‌برداری و همزمان فعالیت پیشرفته‌ترین شناور جمع آوری آلودگی‌های نفتی در خلیج فارس اغاز شد.
کد خبر: ۸۹۳۰۳
۶ پروژه در بنادر استان بوشهر افتتاح شد
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، با حضور وزیر راه و شهرسازی شش طرح بندری در استان بوشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی بهره برداری شد.
نخستین شناور پاک‌ سازی آلودگی نفتی کشور (شناور ORV) مهمترین این طرح‌ها بود که برای این طرح شش هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال هزینه شده است.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به افتتاح ۲۷ پروژه در بنادر بوشهر و هرمزگان همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به بوشهر اظهار داشت: هفت مورد از این پروژه‌ها توسط بخش خصوصی و ۲۰ پروژه از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی است.
محمدرضا اله‌یار به رونمایی طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی در بنادر استان بوشهر اشاره کرد و گفت: در رابطه با طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی، بر اساس سند بالادستی مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور در راستای ماده ۶۳ قانون برنامه چهارم توسعه کشور در زمان خود انجام و به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسید.

وی ادامه داد: قرار بر این بود تا طرح تدقیق هر کدام از استان‌های ساحلی توسط سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گیرد و از مقیاس یک پنج هزار به یک ۱۰ هزار تدقیق و برنامه‌های عمل در سطح شهرستان‌های ساحلی ارائه شود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در این رابطه استان هرمزگان سال گذشته مراحل مطالعاتی خود را پشت سر گذاشت، اظهار کرد: طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان هرمزگان توسط شورای برنامه ریزی این استان تصویب و ابلاغ شد و در مورد استان بوشهر نیز طی سال جاری مراحل مطالعاتی نهایی و در شورای برنامه ریزی استان به تایید رسید.

اله یار افزود: از ویژگی‌های این مطالعات می‌توان به درنظر گرفته شدن همه جنبه‌های مرتبط با حوزه دریایی اعم از پدیده‌های دریایی و موضوعات زیست محیطی، اشاره کرد که در سطح شهرستان‌های ساحلی، کاربری‌های مختلف به همراه برنامه عمل ارائه می‌شود و یک سند بسیار مناسب برای استان خواهد بود.

وی از بهره‌برداری سیستم اطفا حریق ثابت بندر مروارید جزیره خارگ با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال خبر داد و اظهار داشت: جزیره خارگ که جایگاه مهم و ممتازی در عرصه  کشتیرانی و دریانوردی دارد. سیستم اطفا حریق ثابت بندر مروارید خارگ با هدف ارتقا سطح ایمنی بندری اجرا شده است.

اله‌یار با اشاره به افتتاح  توسعه تاسیسات زیربنایی محوطه بندر بوشهر گفت: این پروژه با اعتبار ۱۴.۵ میلیارد تومان با هدف حفظ زیرساخت‏‌های بندری اجرا شده است.

وی، برق‌رسانی به اسکله بندر مروارید جزیره خارگ با دو میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را از دیگر پروژه‌ها دانست و تصریح کرد: برق‌رسانی به اسکله بندر مروارید جزیره خارگ با هدف ارتقا سطخ ایمنی، افزایش امنیت و بهره‌وری اجرا شده است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از اجرای اتصال سامانه بین‌المللی ناوتکس بنادر بوشهر، خارگ، گناوه، محمدعامری، کنگان، دیر، بوالخیر، ریگ و لاور ساحلی به شبکه سراسری از طریق فیبر نوری خبر داد و بیان کرد: در این راستا سیستم مخابراتی ترمینال مسافربری بندر بوشهر با اعتبار سه میلیارد تومان تجهیز و راه‌اندازی شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار