۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

توفان کرونا تجارت کالا و خدمات را ۲۴ درصد کاهش داد

تجارت جهانی کالا و خدمات در سال ۲۰۲۰ بر اثر شیوع بیماری کرونا بین ۲۰ تا ۲۴ درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۸۹۲۸۱
توفان کرونا تجارت کالا و خدمات را ۲۴ درصد کاهش داد
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "Tan Hung Seng" نماینده دائمی سنگاپور در سازمان بهداشت جهانی (WTO) و سازمان جهانی  مالکیت معنوی (WIPO) طی سخنانی در وبینار اهمیت تجارت دریایی در بهبود اقتصادی پس از کووید ۱۹ در جمع اعضای مجمع انجمن تجارت مالکان و متصدیان کشتی ICS با اشاره به اینکه تأثیر کووید ۱۹ در ابتدای شیوع ویرانگر بوده و به دغدغه و ترس جهانی ناشی از کمبود تجهیزات پزشکی و مواد غذایی منجر شد، تأکید کرد: امیدوارم در سال ۲۰۲۱ چشم‌انداز‌های بهبود تجارت دریایی را شاهد باشیم و مانند اوایل سال میلادی ۲۰۲۰ غافلگیر نشویم.

وی در ادامه یاد‌آور شد: متاسفانه کووید ۱۹ هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد و پس از یک سال همچنان جامعۀ جهانی را با دلهره و ترس مواجه ساخته و هیچ فرد و یا سازمانی در بخش‌های مختلف حمل و نقل در امان نیستند.

وی با اشاره به اینکه کرونا به کاهش تجارت، گرانی کالا و افزایش فقر منجر شد خاطرنشان ساخت: بر اساس آنچه بر تجارت دریایی در سال ۲۰۲۰ گذشت انتظار داریم که  با همکاری و مشارکت بین‌المللی در سال ۲۰۲۱ سیاست‌های تجارت دریایی از سوی دولت‌ها حمایت‌گرایانه باشد موضوعی که متاسفانه در سال ۲۰۲۰ کمتر شاهد آن بودیم.

در ادامۀ وبینار"Ralf Nagel" مدیرعامل اتحادیه صاحبان کشتی آلماننیز گفت: کووید ۱۹ باعث همگرایی و چند‌جانبه گرایی کشور‌ها شد و هم‌اکنون شاهد آن هستیم که کشور‌های G20 ‌دنبال توافقنامه‌های چند جانبه هستند تا بتوانند  ضمن غلبه بر حوادث ناشی از کووید ۱۹ بی‌اعتمادی بین کشور‌ها را از بین ببرند.

وی گفت: همانگونه که بار‌ها مطرح شده کووید ۱۹ علاوه بر آثار منفی که بر جای گذاشت، پیشرفت‌های فنّاوری و دیجیتال سازی  را تقویت کرد.

در پایان این وبینار "Shamika Sirimanne" مدیر بخش فنّاوری و تدارکات UNCTAD خاطر‌نشان ساخت: صنعت دریایی در سال ۲۰۲۰ با بروز کووید ۱۹ توفانی  کامل را تجربه کرد که جهان  را با سه چالش همه گیری ویروس کرونا، انقلاب فنّاوری و تغییرات آب و هوایی در‌گیر کرد.

در این ارتباط رسیدگی به چالش‌های مربوط به تجارت دریایی که اواخر سال ۲۰۲۰ در اثر شیوع کرونا کاهش یافته نیازمند توجه سیاستمداران، سازمان‌ها، صنایع و حمل و نقل دریایی است تا بتوان در سال ۲۰۲۱ نیز همانند ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۰ به بسیاری از مشکلات ناشی از ویروس غلبه کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار