۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳

آرامش نسبی در آب‌های شمالی خلیج فارس/ ازسرگیری سفر‌های دریایی

مدیرکل هواشناسی خوزستان از بازگشت آرامش نسبی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس پس از چند روز تلاطم و نامساعد بودن آب و هوا خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۲۸۰
آرامش نسبی در آب‌های شمالی خلیج فارس/ ازسرگیری سفر‌های دریایی
 
محمد سبزه زاری در گفتگو باخبرنگار مانا افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های خروجی هواشناسی، آب‌های شمال غرب خلیج فارس با کاهش سرعت باد و خروج سامانه بارشی، رو به آرامش است.

وی گفت: شناور‌ها و قایق‌های صیادی و باری  می‌توانند با احتیاط و رعایت نکات ایمنی سفر‌های خود را در آب‌های شمال غرب خلیج فارس از سر بگیرند.

سبزه زاری از عموم صیادان و دریانوردان خوزستانی خواست اطلاعات هواشناسی و وضعیت جوی خلیج فارس را از طریق گوشی‌های همراه دریافت کنند.

در همین حال با بهبود شرایط جوی صد‌ها فروند شناور و قایق صیادی و باری لنگرگاه‌های خود را به مقصد آب‌های شمال غرب خلیج فارس ترک کردند.

در یک ماه اخیر صیادان و ملوانان خوزستانی بنا به توصیه هواشناسی و مدیریت بحران استانداری خوزستان نتوانستند به دریا بروند.

با وجود بهبود نسبی وضعیت جوی در آب‌های شمال غرب خلیج فارس، قایق‌ها و شناور‌های تفریحی و گردشگری به علت مخاطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا و وضعیت قرمز شهر‌های ساحلی خوزستان نمی‌توانند در آب‌های ساحلی استان فعالیت کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار