۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷

توقف تخلیه و بارگیری کالا در بنادر تنها در روز یکم فروردین/ ظرفیت ترمینال‌های مسافری دریایی ۲۴ میلیون نفر

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر ظرفیت ترمینال‌های مسافری دریایی در بنادر کشور بیش از ۲۴ میلیون نفر است که با اقدامات توسعه‌ای این ظرفیت در حال افزایش است.
کد خبر: ۸۹۲۷۶

توقف تخلیه و بارگیری کالا در بنادر تنها در روز یکم فروردین/ ظرفیت ترمینال‌های مسافری دریایی ۲۴ میلیون نفر

به گزارش مانا، فرهاد منتصر کوهساری گفت: درباره آخرین وضعیت آماده سازی بنادر برای ایام نوروز تا اندازه‌ای که در اختیارات معاونت بندری است، اظهار داشت: پیش از هر چیز باید اعلام کنیم تصمیمات در مورد سفرهای نوروزی در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا است با این حال ظرفیت سازی ها از سوی ما به عنوان نهاد متولی انجام می شود.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی هر ساله پذیرای میلیون‌ها مسافری است که در ایام نوروز به بنادر جنوبی کشور سفر می کنند و از طریق حمل و نقل دریایی به جزایر واقع در جنوب کشور از جمله جزایر استان هرمزگان، خوزستان و بوشهر مسافرت می کنند.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: این سازمان در سال های اخیر ظرفیت سازی مناسبی را از طریق احداث ترمینال های مسافری و تجهیز آنها صورت داده است، در حال حاضر ظرفیت ترمینال های مسافری دریایی در بنادر بیش از ۲۴ میلیون نفر است که با اقدامات توسعه ای این ظرفیت در حال افزایش است.

منتصر کوهساری افزود: حمل و نقل مسافری دریایی برای سازمان بنادر و دریانوردی از اهمیت بالایی برخوردار است اما با توجه به شیوع بیماری کرونا حسب ابلاغیه‌ها و بخشنامه های بهداشتی در جهت شیوع بیماری مذکور، تعهدات و اقدامات پیشگیرانه‌ای در خصوص پایانه‌های مسافری از سوی سازمان در پایانه های مسافری دریایی صورت گرفته و محدویت هایی در مسافرت های دریایی به وجود آورده است.

* تخلیه و بارگیری کالا در نوروز متوقف نمی شود

وی ادامه داد: همچنین در ایام نوروز فعالیت تخلیه و بارگیری کالا به صورت ۲۴ ساعته ادامه دارد و با توجه به اینکه در ایام نوروز بیشتر بخش ها در کشور در تعطیلی به سر می برند اما روند واردات، صادرات و ترانزیت کالا متوقف نشده و با برنامه ریزی هایی که صورت می گیرد روند عملیات بدون هیچ گونه مشکلی ادامه می یابد.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: حسب تقویم فعالیت بندری سازمان بنادر، همه عملیات مربوط به تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور غیر از روز اول عید نوروز، در سایر روزهای تعطیلات فعال بوده و خدمات بندری به طور مستمر و در طول دوره شبانه روز انجام می شود./ فارس

ارسال نظرات
آخرین اخبار