۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

ساخت کشتی‌های خودران باید از شناور‌های کوچک شروع شود

شرکت Wärtsilä Voyage که در زمینه سیستم‌های پیشرانه کشتی‌های خودران فعالیت زیادی انجام داده از چالش‌هایی که بر سر راه این قبیل کشتی‌ها وجود دارد، پرده برداشت و اعلام کرد ساخت کشتی‌های خودران باید از شناور‌های کوچک اغاز شود.
کد خبر: ۸۹۲۵۷
ساخت کشتی‌های خودران باید از شناور‌های کوچک شروع شود
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "توماس پترسون" مدیر اتوماسیون و موقعیت یابی وارتیسلا در این زمینه می‌گوید: در زمینۀ ساخت کشتی‌های خودران علی‌رغم اینکه شرکت‌های زیادی در زمینه  ساخت سیستم پیشرانه، تجهیزات و فنّاوری این قبیل کشتی‌ها تلاش می‌کنند، اما دست‌یابی به یک فرمول و استراتژی به این سادگی‌ها میسر نیست. به طور کلی می‌توان گفت: ساخت کشتی‌های خودران  و حرکت آن‌ها بر سطح آب‌های بین‌الملل نباید صرفاً شعاری بوده و به راحتی اظهار نظر کرد که  حرکت یک کشتی خودران می‌تواند از مبدا شروع شده و به مقصد  ختم شود. در حالیکه مسائل و موضوعات زیادی پیرامون ساخت این قبیل کشتی‌ها وجود دارد که در مرحله اول سیستم پیشرانه آن است که زمان زیادی لازم است تا به یک جمع‌بندی نهایی دست یابیم.

وی یاد‌آور شد: اینکه صرفاً گفته شود که کشتی‌های خودران به منظور کاهش کربن و جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست وارد عرصۀ صنعت کشتی سازی شود سخن درستی نیست بلکه باید تمامی جوانب سنجیده شود.

"Sean Fernbac" مدیر‌عامل Wärtsilä Voyage  نیز در ادامه  می‌افزاید: خودمختاری کشتی‌ها یک واقعیتی است که جهان پذیرفته و روز به روز بر دامنۀ آن افزوده می‌شود، اما اینکه کدام کشتی‌ها اولین سفر را آغاز خواهند کرد و از مبدأ تا مقصد سالم حرکت کنند، اما و اگر‌های زیادی دارد.

در واقع باید مشخص شود که هدف از این قبیل ناوبری با استفاده از فنّاوری چه اهداف و استراتژی‌هایی را دنبال می‌کند اینکه فشار حداکثری برای ساخت کشتی‌های خودران روز به روز بیشتر می‌شود به درستی معلوم نیست.  اما این قبیل افراد باید بدانند که راه نرفته زیادی در زمینه کشتی‌های خودران وجود دارد و بارز‌ترین نمونه آن حرکت کشتی بین دو بندر است که هر بندر باید از اتوماسیون عملیاتی مناسبی برخوردار باشند در غیر این صورت کشتی در مبدأ و یا مقصد دچار چالش خواهد شد. موضوع دیگر حملات سایبری است که باید برای آن هم چاره‌اندیشی شود.

وی اظهارداشت: همانگونه که اشاره شد یک استراتژ‌ی و برنامه عملیاتی مشخص باید برای کشتی‌های خودران تدوین شود و صرفاً اینکه گفته شود قصد داریم کشتی خودران بسازیم، منطقی نیست.

وی گفت: یکی از مباحثی که در زمینه کشتی‌های خودران وجود دارد هزینه‌های عملیاتی است که در واقع این موضوع که کاهش خدمه کشتی‌ها منجر به هزینه‌های عملیاتی می‌شود به هیچ عنوان پذیرفته نیست، زیرا هزینه‌های تامین و نصب فنّاوری به ویژه در شرایط فعلی بسیار بالاست.

وی در پایان گفت: توصیۀ اکید دارم شرکت‌هایی که سفارش ساخت کشتی‌های خودران را می‌دهند ابتدا از کشتی‌های کوچک شروع کنند و سپس به ساخت کشتی‌های بزرگ روی آورند، در غیر این صورت با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار