۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲

افزایش تقاضای گاز LNG در سال ۲۰۲۰

مصرف گاز LNG در سال ۲۰۲۰ علی‌رغم همه گیری کووید ۱۹ به ۳۶۰ میلیون تُن افزایش یافت که نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش نشان می‌دهد این در حالیست که کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند به علت شرایط حاد جهانی ناشی از کرونا این میزان کاهش یابد.
کد خبر: ۸۹۲۵۱
افزایش تقاضای گاز LNG در سال ۲۰۲۰
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس گزارشی که شرکت شِل منتشر کرده، کشور‌های آسیایی بیشترین میزان مصرف گاز LNG را داشتند برای مثال چین واردات خود را در سال ۲۰۲۰ با هفت میلیون تُن افزایش به ۶۷ میلیون تُن رساند که نسبت به سال ۲۰۱۹، ۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. هند، ژاپن و کره جنوبی نیز با هدف دستیابی به سوخت کم کربن واردات LNG خود را افزایش دادند.

"Maarten Wetselaar" مدیر بخش انرژی‌های تجدید پذیر شِل با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود رشد تقاضای گاز LNG در ۲۰ سال آینده همچنان در کشور‌های آسیایی اتفاق بیفتد یاد‌آور شد: ارزیابی کارشناسانه نشان می‌دهد تقاضای جهانی LNG تا سال ۲۰۴۰  به ۷۰۰ میلیون تُن در سال خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف گاز LNG در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۳۵۸ میلیون تُن بود و پیش‌بینی می‌شد که در سال ۲۰۲۰ با توجه به رکود اقتصادی و فلج شدن بخش‌های مختلف حمل و نقل مصرف این نوع انرژی کاهش یابد، اما دستیابی به رقم ۳۶۰ میلیون تُن گاز LNG دور از انتظار بود.

وی در ادامه گفت: یکی از مواردی که منجر به تقاضای زیاد گاز LNG می‌شود علاوه بر کاهش میزان کربن و گاز‌های گلخانه‌ای قیمت پایین آن است.

بر اساس برآورد‌های صورت گرفته قیمت جهانی LNG در اوایل ۲۰۲۰ به کمترین میزان رسید، اما به مرور در یک دوره ۱۲ ماهه به بالاترین سطح خود در شش سال اخیر رسید.

وی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۲۰ در کشور‌های آسیایی ۲۴ نیروگاه که از زغال سنگ برای تولید انرژی استفاده می‌کردند به گاز LNG تبدیل شدند، تاکید کرد: این روند در سال ۲۰۲۱ نیز ادامه خواهد یافت.

وی در پایان یاد‌آور شد: استفاده بخش‌های مختلف حمل و نقل از سوخت LNG در حال رشد است به گونه‌ای که تعداد کشتی‌هایی که در حال حاضر از گاز LNG استفاده می‌کنند تا سال ۲۰۲۳ به دو برابر افزایش خواهد یافت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار