۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

احداث بزرگترین تاسیسات تولید آمونیاک سبز در اروپا

بزرگترین تاسیسات تولید آمونیاک سبز بدون co2 با سرمایه‌گذاری یک شرکت دانمارکی و مشارکت خط کشتیرانی مرسک احداث می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۴۱

احداث بزرگترین تاسیسات تولید آمونیاک سبز در اروپا

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، خط کشتیرانی مرسک با همکاری DFDS Seaways و مشارکت شرکت دانمارکی Copenhagen Infrastructure Partners (CIP) بزرگترین تاسیسات تولید آمونیاک سبز را در اروپا احداث می‌کند.

بر اساس این گزارش این تاسیسات در غرب دانمارک با عنوان Power-to-X احداث می‌شود که در آن با استفاده از صنایع کشاورزی‌، برق حاصل از توربین‌های بادی دریایی آمونیاک سبز تولید می‌شود.

بر اساس این گزارش هزینۀ احداث این مرکز حدود 1.2 میلیارد دلار می‌باشد که شرکت سرمایه گذار به دنبال حمایت دولت و سایر سرمایه گذاران می باشد، قرار است مرحلۀ اول این طرح تا سال 2023 اجرا شده و تولیدات اصلی از سال 2026 آغاز شود.

"Skakkebaek" مدیر ارشد در CIP  در این زمینه گفت: صنایع کشاورزی و برق حاصل از توربین‌های بادی از جمله مواردی هستند که برای استحصال آمونیاک سبز از آنها استفاده خواهد شد.
وی گفت: در حالی‌که صنعت حمل و نقل به دنبال سوخت جایگزین است تولید آمونیاک به ویژه از محصولات کشاورزی بسیار مهم می‌باشد که علاوه بر تأمین سوخت می‌توان کودهای سبز نیز به جای کودهای شیمیایی در این مرکز تولید کرد‌.

وی با اشاره به اینکه با احداث این کارخانه سالانه از تولید 1.5 میلیون تُن co2 جلوگیری خواهد شد خاطر نشان ساخت: این یک وظیفۀ ملی و فراملی در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به شمار می رود و باید به سمت تولید سوخت‌های خنثی و بدون کربن برویم‌.

از سوی دیگر "Henriette Hallberg Thygesen" مدیر‌عامل یکی از شرکت‌های مرسک نیز در این زمینه گفت: ما  آمونیاک سبز را به عنوان گزینۀ امیدوار کننده برای سوخت‌های دریایی در نظر گرفته‌ایم و در این ارتباط یک موتور دوگانه سوز برای استفاده از سوخت آمونیاک در دست ساخت داریم.

در این ارتباط "Torben Carlsen" مدیر‌عامل DFDS یاد‌آور شد: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته به منظور جایگزینی سوخت‌های پاک به جای سوخت‌های فسیلی هنوز راه درازی در پیش داریم که امید است با تولید سوخت‌های پایدار بتوان آیندۀ  حمل و نقل سبز را تضمین کرد.

وی اظهار داشت: با احداث این کارخانه نه تنها کشتی‌ها بلکه حمل و نقل جاده‌ای نیز از سوخت صفر درصدی بدون کربن برخوردار می‌شوند .

وی در پایان گفت: مشتاقانه منتظر استقبال سرمایه گذاران از این طرح هستیم تا عملیات احداث آن هرچه زودتر آغاز شود‌.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار