۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی هرمزگان:

ده‌ها پروژه گردشگری با مشارکت بخش خصوصی در حال احداث است

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان گفت: ۱۷۲ پروژه گردشگری در استان هرمزگان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال احداث است.
کد خبر: ۸۹۲۳۵
ده‌ها پروژه گردشگری با مشارکت بخش خصوصی در حال احداث است
 
به گزارش خبرنگار مانا؛ سهراب بناوند در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه همکاری با بخش خصوصی یکی از اولویت‌های توسعه گردشگری در استان هرمزگان است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷۲ پروژه گردشگری در سطح استان با همکاری بخش خصوصی در حال احداث است که ۲۷ پروژه بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته اند و تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری می‌رسند.
وی در خصوص پروژه‌هایی که آماده بهره برداری هستند نیز گفت: ۱۲ پروژه در حوزه گردشگری تا پایان سال جاری به بهره برداری نهایی می‌رسند و وارد چرخه خدمات رسانی می‌شوند.
بناوند میزان تولید اشتغال این پروژه‌ها را ۹۰۰ نفر اعلام و ادامه داد: بخش دولتی نیز ۱۶ پروژه عمرانی زیر ساختی شامل برق رسانی، آب رسانی و احداث راه دسترسی را در دست احداث دارد.
به گفته وی اعتبارات تخصیصی به این پروژه‌ها ۱۴ میلیارد تومان است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان در رابطه با اقدامات صورت گرفته در جهت تقویت صنایع دستی استان، خاطر نشان کرد: فاز اول بازارچه صنایع دستی با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان احداث شده که آن نیز به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
بناوند در ارتباط با پروژه‌های حوزه گردشگری دریایی نیز گفت: هفت مجموعه گردشگری دریایی و ساحلی در سطح استان در دست اجرا یا پیش تولید است.
وی افزود: یک واحد در شهر بندرعباس و در نزدیکی اسکله بندر مسافری شهید حقانی است پروژه‌های دیگر نیز در شهرستان‌های پارسیان، سیری، بندر لنگه و جزیره هرمز احداث خواهند شد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان در این باره ادامه داد: پروژه‌های گردشگری دریایی شامل مجموعه اقامتی و پذیرایی روی آب، اسکله تفریحی و تفریحات آبی و همچنین تله سیژ و کشتی تفریحی چند منظوره هستند.
وی با بیان اینکه همگی این پروژه‌ها با مشارکت بخش خصوصی اجرایی خواهند شد، تصریح کرد: در این زمینه طرح‌ها آماده هستند و زمین و محل احداث نیز مشخص شده اند که امیدواریم با عبور از بحران کرونا به سرعت به بهره برداری رسیده و در اختیار گردشگران عزیر قرار گیرد.
بناوند در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی پرداخت و گفت: با توجه به مشکلاتی که شیوع کرونا برای بخش گردشگری کشور ایجاد کرده است، تلاش شد در حوزه‌های مختلف از جمله صنایع دستی و گردشگری به معرفی توانمندی استان بپردازیم و آن‌ها را برای روز‌های بعد از کرونا آماده کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار