۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
مدیر کل میراث فرهنگی بوشهر:

۴ منطقه نمونه گردشگری ساحلی در بوشهر راه اندازی می‌شود/ در حوزه گردشگری مورد ابتلا به کرونا نداشته‌ایم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: چهار منظقه نمونه گردشگری ساحلی در بوشهر احداث می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۳۴

 

۴ منطقه نمونه گردشگری ساحلی در اتیان راه اندازی می‌شود/ در حوزه گردشگری مورد ابتلا به کرونا نداشته‌ایم

به گزارش خبرنگار مانا؛ محمدحسین ارسطوزاده در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی با اعلام اینکه چهار منطقه نمونه گردشگری ساحلی در سواحل استان بوشهر احداث خواهد شد، تصریح کرد: هر کدام از این مناطق به وسعت 100 هکتار هستند و بهترین محل ممکن برای احداث منطقه نمونه گردشگری قرار دارند.
به گفته این مقام مسئول احداث این مناطق چهارگانه نمونه گردشگری در مرحله مزایده و جذب سرمایه گذار قرار دارد.
وی در این باره افزود: انتظار داریم با ساخت مناطق یاد شده حدود هشت هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم ایحاد شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر در ادامه اظهارات خود خاطر نشان کرد: در استان بوشهر 52 شهر و روستا در خط ساحلی به عنوان محور گردشگری ساحلی تعریف شده‌اند که تمامی دستگاه‌ها در هدفگذاری مشترک مکلف شده‌اند خدمات رسانی لازم را در جهت ایجاد زیرساخت مربوطه صورت دهند.
وی موضوع توسعه گردشگری دریایی در استان بوشهر را امری مهم در جهت تقویت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی این استان دانست و گفت: در همین راستا 67 محل بوم‌گردی در استان بوشهر ایجاد شده‌اند همچنین تفریحات آبی در بیشتر این نقاط پیش‌بینی شده و در دسترس گردشگران قرار دارد.
ارسطوزاده از جمله مهم‌ترین برنامه‌های در حال اجرا در استان بوشهر را اجرای طرح سفر هوشمند و مسئولانه اعلام و تصریح کرد: با توجه به دستور مقام عالی وزارت میراث فرهنگی در این راستا اقدمات لازم صورت گرفته است و خوشبختانه در استان شاهد اجرای این نوع سفرها هستیم.
به گفته وی استفاده از فضای مجازی و رزرواسیون برخط به علاوه نظارت بر تهیه وسیله تردد ایمن شده با اجرای پروتکل های بهداشتی در کنار محل اقامتی بهداشتی از جمله اقداماتی است که در جهت اجرای طرح سفر هوشمند و مسئولانه اجرا شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر با یادآوری اینکه طبق اعلام وزارت میراث فرهنگی کمپینگ و اتراق گردشگران در چادر و ایجاد هر نوع تجمع برای صیانت از سلامت گردشکران ممنوع است، افزود: فضاهای دائمی اسکان و اقامت در استان بوشهر تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار دارد و در بوم‌گردی ها نیز تمامی پروتکل های بهداشتی اجرا و رعایت می‌شود.
ارسطو‌زاده چهاردهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی را فرصتی برای تمرین و تبلیغ طرح سفر هوشمند و مسئولانه ارزیابی کرد و گفت: طی سه ماه اخیر سفرهای گردشگری به استان بوشهر عملاً بر اساس این طرح انجام شده است به شکلی که خوشبختانه هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا نداشته ایم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار