۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
از سال ۱۴۰۰ صورت می‌گیرد؛

گشت دریایی محیط زیست در خلیج فارس و دریای عمان

مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌‎های دریایی و سواحل دریایی سازمان محیط ‌زیست گفت: از سال ۱۴۰۰ با همکاری مشترک پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و با استفاده از کشتی خلیج فارس، پایش محیط زیست آب‌های خلیج فارس و دریای عمان انجام خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۲۳۳
گشت دریایی محیط زیست در خلیج فارس و دریای عمان
 
داوود میرشکار در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سال ۱۴۰۰ با همکاری مشترک پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی، پایش محیط زیست آب‌های خلیج فارس و دریای عمان انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌‎های دریایی و سواحل دریایی سازمان محیط زیست در ادامه  گفت: پایش‌های محیط زیستی در آب‌های عمیق و آب‌های ساحلی با استفاده از کشتی کاوشگر خلیج فارس انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: پایش زیستگاه‌ها، تولید داده‌های قابل استناد، شناسایی زیستگاه‌های جدید و تولید گزارش از وضعیت محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان از جمله اهداف پایش‌های دریایی عمیق و ساحلی توسط کاوشگر خلیج فارس است.

این مقام مسئول د‌رسازمان محیط زیست همچنین استفاده از اطلاعات به منظور مدیریت کارآمد محیط زیست ساحلی و دریایی را از دیگر اهداف مهم این گشت دریایی با هدف محیط زیست عنوان کرد.

میرشکار تصریح کرد: گشت دریایی آب‌های خلیج فارس و دریای عمان به عنوان یک پروژه مهم محیط زیست دریایی به اعتبارات قابل توجهی نیاز دارد که این اعتبارات با همکاری صندوق ملی محیط زیست تامین خواهد شد.

مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌‎های دریایی و سواحل دریایی سازمان محیط زیست، بیان داشت: با شروع گشت دریایی از سال آینده در نظر داریم پایش محیط زیست دریایی خلیج فارس و دریای عمان را به طور مداوم و هر ساله انجام دهیم.

این مقام مسئول در سازمان محیط زیست، گشت دریایی خلیج فارس و دریای عمان را گامی مهم در راستای حفاظت هر چه بیشتر از محیط زیست دریا‌های کشور دانست که به زودی تحقق خواهد یافت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار