۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰

ساخت اسکله‌های محلی در قشم جهت دسترسی به جنگل‌های حرا

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: زیرساخت‌های عمده‌ای که در زمینه گردشگری دریایی در روستا‌های واقع در حاشیه شمالی قشم ایجاد شده اند شامل ساخت، توسعه و ساماندهی  اسکله‌های محلی برای دسترسی به جنگل‌های حرا و انجام فعالیت‌های ورزشی و تفریحی است.
کد خبر: ۸۹۲۳۲

ساخت اسکله‌های محلی در قشم جهت دسترسی به جنگل‌های حرا

علیرضا امری کاظمی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به توسعه و رونق ورزش‌های آبی در جزیره قشم اظهار داشت: هم اکنون ورزش پدل برد یا پاروزنی به سرعت در جزیره قشم در حال توسعه است.

مدیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم، ادامه داد: این ورزش که همراه با آرامش و احترام به محیط زیست و حفظ پاکیزگی است، در آب‌های محدوده جنگل‌های حرا بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه جنگل حرا جایگاه زیست بسیاری از پرندگان محلی و مهاجر است و در این جنگل لانه سازی می کنند، بیان داشت: استفاده از این نوع ورزش باعث می شود آرامش پرندگان به هم نخورده و شخصی که از این ورزش استفاده می کند هم لذت بیشتری خواهد برد.

به گفته امری کاظمی، قایق پدل برد بر خلاف قایق‌های موتوری که سروصدای بالا و آلایندگی دارند و باعث فرار پرندگان می شود، این امکان را برای گردشگر فراهم می آورد که به راحتی از کنار پرندگان عبور کند و از تماشای آنها لذت برد.

این مقام مسول در سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه این ورزش طرفداران زیادی در قشم دارد، اذعان داشت: هم اکنون یکی از خدماتی که توسط اقامتگاه های بوم گردی به گردشگران ارائه می شود تفریحات دریایی و به ویژه پدل برد است.

مدیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه گفته‌های خود به توسعه زیرساخت‌های گردشگری در روستاهای اطراف جنگل‌های حرا از جمله روستاهای گورزین، سهیلی‌، دهخدا، طبل و گوران خبر داد.

وی تصریح کرد: کرد: زیرساخت های عمده‌ای که در زمینه گردشگری دریایی در روستاهای واقع در حاشیه شمالی قشم ایجاد شده‌اند شامل ساخت‌، توسعه و ساماندهی اسکله‌های محلی برای دسترسی به آب‌های جنگل‌های حرا و انجام فعالیت‌های ورزشی و تفریحی است.

امری کاظمی در ادامه گفته‌های خود تاکید کرد: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که مدیریت گردشگری در روستاهای واقع در حاشیه جنگل های حرا در حال اجرا دارد، تقسیم بندی اسکله های محلی برای انجام فعالیت‌های خاص است.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، عنوان کرد: به این ترتیب هر اسکله با موضوع مخصوص به خود به گردشگران خدمات ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: به طور مثال بعضی اسکله‌ها قایق های موتور‌دار، بعضی‌ها گردشگری آرامش و تفریحی مثل پدل برد و برخی دیگر نیز خدماتی مانند آلاچیق‌های شناور را به گردشگران ارائه می‌دهند.

مدیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم، تصریح کرد: سعی می‌کنیم اسکله‌ها را به صورت موضوعی تقسیم بندی کنیم که گردشگران بسته به علاقه و سلیقه اسکله را انتخاب و از خدمات آن استفاده کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار