۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
مدیرکل گمرک بوشهر:

۲۰ میلیون و ۸۲۰ هزار تن کالا از استان بوشهر صادر شد

مدیرکل گمرک و ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: در ۱۰ ماه امسال افزون بر ۲۰ میلیون و ۸۲۰ هزار تن کالا به ارزش حدود چهار میلیارد و ۸۹۷ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.
کد خبر: ۸۹۲۲۴
۲۰ میلیون و ۸۲۰ هزار تن کالا از استان بوشهر صادر شد
 
بهروز قره‌بیگی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با تاکید بر رونق تجارت در گمرکات ۱۳ گانه استان بوشهر اظهار داشت: این استان در عرصه تجارت و فعالیت اقتصادی نقش مهمی در اقتصاد و تولید ناخالص داخلی دارد.

وی با اشاره به صادرات از گمرکات استان بوشهر در ۱۰ ماهه امسال خاطر نشان کرد: با احتساب میعانات گازی در ۱۰ ماهه امسال افزون‌بر  ۲۰ میلیون و ۸۲۰ هزار تن کالا به ارزش حدود چهار میلیارد و ۸۹۷ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر صادرات  کالا بدون احتساب میعانات گازی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در ۱۰ ماهه امسال، حدود ۲۰ میلیون و ۵۰۹ هزار تن کالا به ارزش حدود چهار میلیارد و ۷۳۵ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر افزود: عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی است که به کشور‌های چین، امارات متحده عربی، ترکیه، پاکستان، سنگاپور، قطر، هند، برزیل، افغانستان، عراق صادر شده‌اند.

قره‌بیگی با اشاره به واردات کالا از گمرکات استان بوشهر در مدت یاد شده تصریح کرد: ۴۲۹ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۹۴۹ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۱ درصد افزایش و از نظر ارزشی سه درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی، عمده کالا‌های وارداتی از گمرکات استان را شامل موز، لاستیک خودروی سواری، پارچه، قطعات خودرو، برنج، یراق آلات، شیرآلات صنعتی و باتری دانست و گفت: این کالا‌ها از کشور‌های چین، امارات متحده عربی، هند، فیلیپین، اکوادور، آلمان، فدراسیون روسیه، ایتالیا، کره جنوبی و اسپانیا وارد کشور شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار