۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲

پیشرفت ۶۵ درصدی ساخت سیلوی مکانیزه غلات در بندر امام

مدیرعامل شرکت نظم آفرینان صنعت سهند با اشاره به اهمیت پروژه سرمایه‌گذاری سیلوی مکانیزه غلات بندر امام که اولین سیلوی مکانیزه با خط انتقال ۱۲۰۰ متر در کل کشور است، از پیشرفت ۶۵ درصدی این پروژه زیربنایی خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۲۲۲
پیشرفت ۶۵ درصدی ساخت سیلوی مکانیزه غلات در بندر امام
به گزارش خبرنگار مانا، محمد حکیمیان در خصوص طرح‌های توسعه‌ای این شرکت بیان کرد: اولویت نخست این شرکت بهره‌برداری از سیلو‌ها و گالری انتقال مکانیزه غلات از اسکله به سیلو است که در این میان چشم‌انداز مناسبی در حوزۀ تخلیه و بارگیری، نگهداری و ترانزیت غلات در بندر چابهار وجود دارد.

وی گفت: ساخت ترمینال و انبار‌های پشتیبانی در بندر چابهار نیز در برنامه‌های آتی شرکت در نظر گرفته شده است.

حکیمیان ورود به طرح‌های لجستیکی و پروژه‌های دارای ارزش افزوده در بنادر کشور و همکاری با سازمان بنادر و دریانوردی در ارتقای بنادر و ایجاد بنادر نسل چهارم را از جمله برنامه‌های بلند مدت این شرکت بیان کرد.

وی در ادامه به پتانسیل بنادر ایران برای تبدیل شدن به هاب غلات اشاره کرد و گفت: تبدیل شدن ایران به هاب غلات منطقه به عوامل اقتصادی و سیاسی متعددی وابسته است، اما وجود کشور‌های بزرگ آسیایی تولید کننده غلات از جمله روسیه، اوکراین، قزاقستان و هند از یک سو و کشور‌های مصرف کننده از جمله افغانستان، کشور‌های حاشیه خلیج فارس و سایر کشور‌های آفریقایی و آسیایی از سوی دیگر می‌تواند ایران را که موقعیت جغرافیایی مناسبی در منطقه دارد و از شمال به دریای خزر و از جنوب به خلیج فارس و آب‌های آزاد اقیانوس هند دسترسی دارد به کانونی برای ترانزیت و مبادله غلات و نیز محصولات فرآوری شده از غلات تبدیل نماید.

سایت اختصاصی شرکت نظم آفرینان سهند در اراضی پشتیبانی بندر امام خمینی با مساحت تقریبی ۱۰۰ هزار متر مربع دارای هفت باب انبار مسقف است که ظرفیت نگهداری ماهانه بیش از ۲۳۰ هزار تن غلات را دارد.

بیش از ۹۰ درصد حجم غلات مورد نیاز کشور از بندر امام وارد کشور می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار