۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

سه شهر بندری آبادان، خرمشهر و شادگان در اوج کرونا

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: هم اکنون شهر‌های بندری آبادان، خرمشهر و شادگان سه کانون اصلی شیوع کرونای جهش یافته انگلسیی هستند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۲۲۱
سه شهر بندری آبادان، خرمشهر و شادگان در اوج کرونا
 
دکترشکرالله سلمان زاده در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این سه شهر آلوده‌ترین و خطرخیزترین منطقه کرونایی در خوزستان و کشور هستند از این رو باید همۀ تدابیر لازم برای پیشگیری از شیوع این ویروس بسیار کشنده اندیشیده شود.

وی اظهار داشت: در سه شهر بحران‌زده آبادان، خرمشهر و شادگان پروتکل‌های بهداشتی در چند هفته گذشته جدی گرفته نشد که این امر باعث شد این سه شهر وارد وضعیت قرمز کرونایی شوند.

سلمان زاده با انتقاد از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در شادگان گفت: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شادگان در هفته‌های گذشته کمتر از ۱۰ درصد بود که باعث ورود این شهر به وضعیت بحرانی شد، ولی در ۱۰ روز اخیر با بسیج همگانی شاخصه‌های مراقبتی در این شهرستان به بالای ۷۰ درصد رسیده است.

وی خواستار تعطیلی و قرنطینۀ کامل دو هفته‌ای سه شهر بندری خوزستان برای مهار این ویروس شد و گفت: با روش‌های قبلی نمی‌توان با ویروس جهش‌یافتۀ انگلیسی مقابله کرد.

به دستور استاندار خوزستان مرز‌های شلمچه و چذابه برای جلوگیری از ورود مسافران عراقی به کشور و پیشگیری از شیوع ویروس جهش یافته کرونا بسته شده است.

هم اکنون ورود خودرو‌های غیربومی به شهر‌های آبادان، خرمشهر و شادگان ممنوع است و محدودیت‌های تردد درون شهری در این شهر‌ها به اجرا گذاشته شده است.

همه بیمارستان‌های این سه شهر بندری مملو از مبتلایان به کرونا است و تعدادی زیادی از بیماران به سایر شهر‌های خوزستان منتقل شده‌اند.  

بررسی‌ها نشان می‌دهد مسافران عراقی منشاء اصلی شیوع ویروس کرونا در خوزستان بودند.

هم اکنون ۱۱ شهر خوزستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار