۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸
مونسان در حاشیه نمایشگاه گردشگری گفت:

جهش بزرگ در انتظار گردشگری کشور با پایان کرونا/ مدل سفر هوشمند در نمایشگاه گردشگری عرضه می شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: صنعت گردشگری داخلی با کنترل کرونا آماده جهشی بزرگ است.
کد خبر: ۸۹۲۲۰

جهش بزرگ در انتظار گردشگری کشور با پایان کرونا/ مدل سفر هوشمند در نمایشگاه گردشگری عرضه می شود

به گزارش خبرنگار مانا، علی اصغر مونسان که در مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری وصنایع دستی سخن می گفت با بیان اینکه با موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا توانستیم در سال جاری بعد از یک سال سخت کرونایی نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی کشور را برگزار کنیم، تصریح کرد: این نمایشگاه در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به صورت کاملاً محدود برگزار شده و حتی بخشی از آن به صورت مجازی در اختیار بازدیدکنندگان است.
وی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه مشخص ساخت که صنعت گردشگری کشور همچنان زنده، پرنشاط و به آینده امیدوار است، خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم با اجرای واکسیناسیون و از بین رفتن ویروس کرونا، صنعت گردشگری به مانند گذشته پویا و فعال شود.
مونسان با بیان اینکه در سنوات اخیر فعالیت گردشگری در کشور رکوردهای چشمگیری را ثبت کرده است، اظهار کرد: مصداق دستیابی به این رکوردها در ورود بیش از هشت میلیون گردشگر خارجی در شش ماهه نخست سال 98 و تا پیش از کرونا به کشور است.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این رکورد را دو برابر تعداد گردشگران خارجی از آغاز دولت دوازدهم اعلام کرد و گفت: امید داشتیم تا پایان سال 98 به رقم 10 میلیون گردشگر خارجی دست پیدا کنیم که با شیوع کرونا و توقف گردشگری در جهان این امر میسر نشد.
وی با تاکید بر اینکه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در داخل نیز به واسطه اهمیت سلامت مردم همکاری کاملی با وزارت بهداشت و درمان صورت داد، افزود: از این تریبون از زحمات و همکاری مؤثر عزیزان در وزارت بهداشت برای کنترل شیوع کرونا در بخش گردشگری تشکر می کنم.
مونسان برگزاری چهاردهمین نمایشگاه گردشگری را بیانگر آمادگی کامل صنعت گردشگری کشور برای دستیابی به رونق در پایان کرونا دانست و خاطر نشان کرد: در صورت محدود شدن و کنترل کرونا و در این صورت که وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا مجوزهای لازم را صادر کنند آماده جهشی بزرگ در حوزه گردشگری هستیم.
وی ارائه مدل گردشگری و سفرهای هوشمند را کار ویژه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد و ادامه داد: طبق این مدل، سفر گردشگران از نقطه آغاز، اقامت و بازگشت، کاملاً تحت نظارت و منطبق با پروتکل های بهداشتی خواهد بود.
عضو هیئت دولت دوازدهم در ادامه اظهارات خود با تاکید بر اینکه در تمام دوران شیوع کرونا با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی حتی یک مورد ابتلا به بیماری کرونا در هتل های کشور رخ نداده است، تصریح کرد: پروتکل‌های اجرا شده در حوزه گردشگری ایران به قدری مؤثر بودند که آن را به سازمان بین‌المللی گردشگری نیز ارائه کردیم و این سازمان نیز این دستورالعمل‌های پیشنهادی ایران را با عنوان "گردشگری مسئولانه" در عرصه بین الملل عرضه کرد.
مونسان در بخش پایانی اظهارات خود با اشاره به نزدیک بودن ایام نوروز گفت: برای سفرهای انبوه به ویژه در ایام نوروز پیشِ رو ضوابطی ابلاغ شده است به طور مثال کمپینگ و چادرزدن و هر نوع ایجاد ازدحام اجتماع کاملاً ممنوع است که استانداران محترم موظف شدند که این تدابیر را به صورت ویژه در استانها اجرا کنند.
شایان ذکر است صبح امروز سه شنبه چهارم اسفندماه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی تهران و با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار