۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰

ممنوعیت تردد افراد غیربومی به جزیره خارگ

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با توجه به شیوع موج چهارم ویروس کرونا در بعضی از استان‌های کشور و لزوم بررسی راه‌های مقابله با این ویروس جهش‌یافته، ورود مهمانان نوروزی به جزیره خارگ ممنوع است.
کد خبر: ۸۹۲۱۱

ممنوعیت تردد افراد غیربومی به جزیره خارگ

به گزارش مانا، عباس اسدروز گفت: خارک به‌عنوان یکی از نقاط مهم و راهبردی در حوزه اقتصاد، به همت مجاهدان حوزه سلامت و ستاد کرونا در صنعت نفت و جزیره، شرایط خوبی در زمینه پیشگیری از شیوع این بیماری داشته که باید این شرایط حفظ شود.

وی افزود: برای مبارزه با شیوع و پیشگیری از این ویروس، الگوی طراحی‌شده ازسوی ستاد مبارزه با کرونای شرکت ملی نفت ایران را در چهار فاز پیشگیری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آمادگی و مقابله بومی‌سازی کردیم و در زمینه‌های مختلف آنالیز ریسک صورت گرفت. مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه مؤثرترین راه مقابله با کووید- ۱۹ پیشگیری و رعایت دستورعمل‌های بهداشتی است، تأکید کرد: ورود همه مهمانان نوروزی به جزیره به‌دلیل شیوع ویروس جهش‌یافته در بعضی استان‌ها و شهر‌های همجوار ممنوع است، نشست‌ها و بازدید‌های غیرضرور کاهش یافته و همه مدیران موظف به نظارت و رعایت این دستورعمل‌ها هستند.

اسدروز گفت: کنترل‌های لازم شامل تب‌سنجی از مسافران در مبادی ورودی شامل اسکله‌ها، فرودگاه و کشتی‌های نفتکش در دستور کار قرار داشته باشد و آموزش مداوم، مستمر و پویا در همه بخش‌ها ادامه یابد، همچنین اطلاع‌رسانی نقش بسیار مهمی در زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری دارد. اگر دستورعمل‌ها رعایت نشود شرایط کنترل بیماری و ویروس جهش‌یافته با مشکل روبه‌رو می‌شود، نباید عادی‌انگاری شود و تبلیغات محیطی و اطلاع‌رسانی در جزیره با جدیت دنبال شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار