۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷

افزایش تقاضای جهانی کانتینر در ۵۰ سال اخیر

تقاضای جهانی برای حمل و نقل کانتینری به ویژه جعبه کوچک با کاربرد بزرگ آن برای حمل مناسب کالا در ۵۰ سال اخیر نه تنها کاهش نیافته بلکه روز به روز بر تقاضای آن افزوده می‌شود.
کد خبر: ۸۹۲۰۸
افزایش تقاضای جهانی کانتینر در ۵۰ سال اخیر
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "رلف هابن یانسن" مدیر‌عامل Hapag-Lloyd آلمان با اشاره به این مطلب تقاضا برای جعبه‌های کانتینری از دهۀ ۱۹۷۰ تا کنون را به عنوان بزرگترین تغییر در رفتار مشتریان  صاحبان خطوط کشتیرانی توصیف کرده و گفت: هرگز کسی فکر نمی‌کرد که جهان شاهد رشد چنین جعبه‌ای کوچک با کاربردی بزرگ باشد.

وی افزود: این یک پدیدۀ موقتی در بازار نیست بلکه همه ساله نیاز مشتری به کانتینر بیشتر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حتی شیوع ویروس کرونا نیز باعث نشد که تقاضا برای کانتینر کاهش یابد، تأکید کرد: امروزه ثابت شده است که حمل و نقل کالا با کانتینر برای تجارت دریایی با صرفه‌تر و اقتصادی‌تر است.

وی در ادامه گفت: اگرچه شیوع کووید ۱۹ باعث شد که شرکت بزرگی مانند هاپاگ لوید روزانه هفت میلیون دلار ضرر کند، اما تقاضا برای کانتینر حتی از سوی این شرکت نیز کاهش نیافت.

از سوی دیگر "لارس جنسن" کارشناس صنعت و مدیرعامل Sea Intelligence در تأیید صحبت‌های "یانسن" گفت: هرگز جامعۀ دریایی فکر نمی‌کرد گرایش به سمت استفاده از کانتینر برای حمل کالا چنین سریع اتفاق افتاد و جا دارد این نکته را اضافه کنم که در صورت فقدان کانتینر اقتصاد دریایی دچار زیان‌های زیادی می‌شد.

وی گفت: تنها وسیلۀ حمل بار که در صنعت حمل و نقل دریایی، جاده‌ای و ریلی مورد استفاده قرار می‌گیرد همانا جعبه‌های کانتینری است که تحول عظیمی را در حمل و نقل ۵۰ سال اخیر ایجاد کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار