۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

ساخت بزرگترین سیستم ذخیرۀ انرژی الکتریکی کشتی توسط نروژ

بزرگترین سیستم ذخیرۀ انرژی الکتریکی به منظور استفاده در کشتی‌های مسافری با عنوان نهنگ آبی در تابستان سال ۲۰۲۱ به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۹۲۰۵
ساخت بزرگترین سیستم ذخیرۀ انرژی الکتریکی کشتی توسط نروژ
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، این مخزن ذخیرۀ انرژی الکتریکی قرار است در کشتی مسافری Seaspan Ferries  نصب شود.

مالکان این کشتی به منظور اجرای این پروژه با شرکت Corvus ’Whale Blue ESS به توافق رسیدند.

 برا‌ساس این گزارش سیستم ذخیرۀ انرژی نهنگ‌ِ آبی یک سیستم بزرگ باتری طراحی شده برای کشتی‌های بزرگ مسافری و ro -ro با انتشار کربن صفر درصد در حال ساخت است که قرار است در کشتی‌های باری نیز مورد استفاده قرار گیرد.

پروژه نهنگِ آبی (ESS) جایگزین باتری‌های نسل اول خواهد شد که ظرفیت ذخیرۀ انرژی کشتی را از ۵۴۵ کیلو وات ساعت به ۱۸۹۲ کیلو وات ساعت افزایش خواهد داد.

"گورد میلر" از شرکت VP Seaspan Ferries در این زمینه می‌گوید: این شرکت متعهد به مراقبت از محیط زیست است و به سمت یک صنعت پایدار‌تر پیش می‌رود ما خوشحالیم که فرصت مهیجی برای نقش‌آفرینی در تحول حمل و نقل دریایی پیدا کرده‌ایم.

این آزمایش تجربۀ ارزشمندی را به ما یاد می‌دهد چرا‌که در جهت اجرای آن علاوه بر متخصصان دریایی اساتید دانشگاه British Columbia نیز در حال تکمیل مطالعات خود هستند.

وی گفت: نصب سیستم جدید نهنگِ آبی برای تابستان ۲۰۲۱ پیش‌بینی شده است و قرار است در مرحلۀ بعدی ساخت سیستم انرژی الکتریکی با ظرفیت ذخیرۀ انرژی ۶۵۰۰ کیلو وات ساعت جهت نصب در کشتی Seaspan Swift آغاز شود.

"ریچارد وینگ" مدیر ارشد تحقیق و توسعه Corvus Energy می‌گوید: در حال حاضر برای ساخت این سیستم چالش‌های متعددی در سرِ راه خود داریم، اما مطمئنیم که بر تمامی آن‌ها غلبه خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: با نصب این سیستم علاوه بر اینکه کشتی به هیچ عنوان آلودگی سوختی نخواهد داشت بلکه با صرفه‌جویی در مصرف سوخت عملکرد بهتری نسبت به سایر انرژی‌ها خواهد داشت.

وی در پایان گفت: پس از نصب سیستم نهنگِ آبی تمامی داده‌ها به صورت خودکار توسط سیستم نظارتی و بهینه‌سازی Corvus‎ جمع‌آوری و برای استفاده در پروژه‌های بعدی مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار