۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱

واردات ۱۱.۶ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام

مدیرکل پشتیبانی امور دام حوزستان گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالای اساسی از طریق بندر امام وارد کشور شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۱۹۱
واردات ۱۱.۶ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام
 
حمید بدوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این کالا‌های اساسی شامل گندم، ذرت، جو، دانه‌های روغنی، کنجاله، شکر، برنج، سویا و روغن خوراکی بوده است.

وی گفت: این میزان واردات کالاس اساسی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بدوی با بیان اینکه هم اکنون روزانه حدود سه هزار تن کالای اساسی از بندر امام به مقصد مناطق مختلف کشور بارگیری می‌شود، افزود: واردات کالا‌های اساسی از طریق بندر امام طبق برنامه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان اظهار داشت: به رغم قرنطینه شدن بندر امام به دلیل شیوع ویروس کرونا از سوی ستاد استانی مبارزه با این بیماری، بارگیری کالا‌های اساسی از پایانه بار این بندر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد.

وی گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در پایانه‌های حمل بار از جمله پایانه بندر امام، اقدامات لازم در خصوص گندزدایی و ضدعفونی کردن سطوح به صورت مستمر در طول شبانه روز در حال انجام است.

بندر امام با حجم سالانه تخلیه و بارگیری ۵۰ میلیون تُن کالای نفتی و غیرنفتی دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

بیش از ۹۰ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام وارد کشور می‌شود.

این بندر مهم و راهبردی که حدود ۱۱ هزار هکتار مساحت دارد در سال ۱۳۹۰ پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار