۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

سیستم کنترل از راه دور کشتی‌های بزرگ سامسونگ رونمایی شد

شرکت صنایع سنگین سامسونگ چهارشنبه گذشته اعلام کرد که در ماه اوت نشان خواهد داد که آیا سیستم ناوبری مستقل از راه دور ساخت این شرکت می‌تواند به‌طور مستقل یک کشتی بزرگ را هدایت کند یا خیر. این شرکت، یکی از بزرگ‌ترین سازندگان کشتی در جهان و سومین کشتی‌ساز بزرگ در کره جنوبی به شمار می‌آید.
کد خبر: ۸۹۱۷۸

سیستم کنترل از راه دور کشتی‌های بزرگ سامسونگ رونمایی شد

به گزارش مانا، صنایع سنگین سامسونگ، یکی از زیرمجموعه‌های گروه سامسونگ است که تمرکز اصلی آن برساخت و ارائه انواع کشتی‌ها، نفتکش‌ها، شناور‌های FPSO، نفتکش‌های ال‌ان‌جی، نیمه شناورها، جرثقیل‌های دروازه‌ای و دیگر سازه‌های دریایی معطوف است.
بر اساس گزارش شرکت سامسونگ، یک کشتی ۹۲۰۰ تنی برای نشان دادن عملکرد سیستم ناوبری مستقل از راه دور این کشتی‌ساز بین‌المللی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که این سیستم معروف به کشتی خودکار سامسونگ یا SAS است. 

شرکت صنایع سنگین سامسونگ اعلام کرده کارشناسانی از دانشگاه ملی دریانوردی Mokpo ارزیابی می‌کنند که آیا این سیستم به کشتی کمک می‌کند تا تحت کنترل از راه دور به‌طور مستقل حرکت کند. این در حالی است که اگر سامسونگ در این نمایش موفق شود، اولین کشتی‌ساز جهان خواهد بود که سیستم ناوبری مستقل از راه دور را برای کشتی‌های بزرگ به‌صورت ایمن اجرایی می‌کند. 

در اکتبر سال ۲۰۲۰ ، شرکت صنایع سنگین سامسونگ اعلام کرد که کشتی خودمختار از راه دور ۳۰۰تنی خود را در دریای جزیره Geoje  واقع در ۳۹۸ کیلومتری جنوب سئول با موفقیت هدایت کرده که این امر به‌واسطه یک سیستم کنترل از راه دور که در یک مرکز تحقیقاتی واقع در داژئون در۲۵۰ کیلومتری از دریا مستقر شده بود، صورت پذیرفت.

شرکت صنایع سنگین سامسونگ قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ سیستم ناوبری مستقل خود را که به‌طور مستقل توسعه‌ یافته است، تجاری‌سازی کند. 

با نصب دستگاه کنترل از راه دور  میزان حوادث دریایی تا ۷۵ درصد کاهش می‌یابد همچنین کارشناسان ایمنی معتقدند که با نصب این دستگاه در کشتی‌ها، ایمنی کامل کشتی و دریانوردان حفظ می‌شود.

با نصب این دستگاه حوادث به‌سرعت قابل‌ردیابی است همچنین ارتباط رادیویی بلافاصله از طریق این دستگاه تقویت و به نیروهای امدادی منطقه منتقل می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار