۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

توقف صادرات LNG در یخبندان آمریکا

در حال حاضر هیچ نفتکش گاز طبیعی مایع (LNG) در شش پایانه صادرات آمریکا مشغول بارگیری نیست.
کد خبر: ۸۹۱۷۴

توقف صادرات LNG در یخبندان آمریکا

به گزارش مانا، این وضعیت بسیار غیرمعمولی برای آمریکا به عنوان سومین صادرکننده بزرگ LNG در جهان و نشان دهنده مختل شدن صادرات LNG این کشور در سرمای بی سابقه اخیر است.

آمار گردآوری شده توسط بلومبرگ نشان داد پس از این که دو نفتکش روز پنج شنبه پایانه های آمریکا را ترک کردند، هیچ کشتی وجود ندارد.

سرمای شدیدی که روز یکشنبه تگزاس را فرا گرفت، عرضه گاز را همزمان با افزایش شدید تقاضا کاهش داد. در واکنش به این امر، تاسیسات صادرات LNG فریپروت و پایانه LNG کورپوس کریستی شرکت چنیر انرژی مصرف گاز طبیعی خود را به صفر رساندند و اجازه دادند میلیاردها فوت مکعب گاز برای نیروگاهها و مصرف کنندگان عادی آزاد شود.

همچنین کارکنان در تلاش هستند تأسیسات LNG کامرون شرکت سمپرا انرژی را که پس از قطع برق تعطیل شد، به فعالیت برگردانند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، انتظار می رود تا پایان هفته از شدت سرمای منجمدکننده در تگزاس کاسته شود. با ادامه تلاش‌های مذکور، هشت نفتکش در تگزاس در دریا لنگر انداخته و منتظر ورود به پایانه های سابین پاس، کورپوس کریستی و فریپورت هستند.

در این بین، گِرِگ ابوت، فرماندار تگزاس صادرات گاز طبیعی را تا زمان عادی شدن تامین برق در این ایالت ممنوع کرد. این ممنوعیت تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت و باعث افزایش تولید برق و برق رسانی به خانه ها در تگزاس می شود.

یخبندان تگزاس به شبکه برق و صنعت انرژی این ایالت آسیب زده و چاه‌های نفت و سکوهای تولید در برابر دمای منجمدکننده مصون نمانده‌اند. در نتیجه تولید گاز طبیعی اُفت کرده و قیمتهای تعیین شده از سوی رگولاتور انرژی این ایالت به ۹۰۰۰ دلار به ازای هر مگاوات ساعت صعود کرده است.

طبق آمار رفینیتیو، نرخ تولید گاز طبیعی از ۷.۹ میلیارد فوت مکعب پیش از سرما به ۱.۹ میلیارد فوت مکعب در حال حاضر کاهش پیدا کرده است.

تگزاس بخش زیادی از تولید گاز طبیعی را به ایالتهای دیگر و مکزیک صادر می کند. حداکثر ۴۰ درصد از واردات گاز آمریکا به مکزیک از تگزاس است و این صادرات هفته جاری از ۵.۷ میلیارد فوت مکعب به ۳.۸ میلیارد فوت مکعب کاهش پیدا کرد و باعث شد ۴.۷۷ میلیون نفر در شمال مکزیک بدون برق بمانند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار