۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴

بنادر برتر کانتینری در ۲۰۲۰ مشخص شدند

بنادر چین (شانگهای، نینگبو، شنزن، گوانگژو و چیندائو) توانستند در رده‌بندی بنادر برتر جهان منتشر شده از سوی آلفالاینر، جایگاه‌های برتر را به قبضۀ خود درآورند.
کد خبر: ۸۹۱۶۵
بنادر برتر کانتینری در ۲۰۲۰ مشخص شدند
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بنادر چین در جدول رده‌بندی ۲۵ بندر برتر جهان در سال ۲۰۲۰ (برحسب حجم جابه‌جایی TEU) که از سوی آلفالاینر منتشر شده است، جایگاه برتر را به خود اختصاص دادند، به طوریکه از بین شش بندر برتر، نام پنج بندر چینی شامل شانگهای، نینگبو، شنزن، گوانگژو و چیندائو مشاهده می‌شود.

بر اساس رده‌بندی مذکور، به دنبال ارتقای حجم جابه‌جایی تجاری در ترانس پاسیفیک، بندر چیندائو به جایگاه ششم در سال ۲۰۲۰ صعود کرد، و نکتۀ قابل توجه اینکه، بندر شانگ‌های چین توانست شش میلیون و ۷۰۰ هزار میلیون TEU حجم جابه‌جایی بیشتری را نسبت به نزدیکترین رقیب خود یعنی بندر سنگاپور به نمایش بگذارد.

شایان ذکراست: در مجموع ۲۵ بندر برتر جهان، ۳۹۵ میلیون و ۷۰۰ هزار TEU را در ۲۰۲۰ جابه‌جا کردند که نسبت به ۳۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار TEU حجم جابه‌جایی ثبت شده در سال ۲۰۱۹، رشد ۰.۵۵ درصد را نشان می‌دهد. در میان بنادر اروپایی، بندر آنتورپ با رشد ۱.۴ درصد حجم جابه‌جایی، جایگاه چهاردهم جدول را همچنان حفظ کرد. اما از آن طرف بندر رتردام، تقریباً روند نزولی سه درصد حجم جابه‌جایی را تجربه کرد.

این گزارش در ادامه با اشاره به اینکه درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک (EBITDA) کشتیرانی مرسک دانمارک تقریباً رشد ۵۰ درصدی را به همراه داشت، نوشت: بزرگترین کشتیرانی کانتینری دنیا سود خالص سالانه نزدیک به سه میلیارد دلار را در سال ۲۰۲۰ به ثبت رساند. این کشتیرانی معتقد است، تقاضای جهانی کانتینر سه الی پنج درصد در ۲۰۲۱ رشد خواهد داشت که این رقم می‌تواند روند نزولی دو درصد در ۲۰۲۰ را جبران کند.

همچنین کشتیرانی کانتینری مرچنت هیوندایی کره جنوبی خبر از کسب سود عملیات ۸۳۰ دلار برای ۲۰۲۰ داد که بیشترین رشد مثبت سالانه در طی یک دهه اخیر به شمار می‌آید. آمار و ارقام اولیه نشان می‌دهند مرچنت هیوندایی درآمد چهار میلیارد و ۴۳۰ میلیون دلار را در ۲۰۲۰ به دست آورد که حکایت از رشد ۱۶.۳ درصد دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار