۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

شیوع ویروس کرونای انگلیسی در سه شهر ساحلی خوزستان

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از شیوع ویروس کرونای انگلیسی در شهر‌های ساحلی خرمشهر، آبادان و شادگان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۱۶۱
شیوع ویروس کرونای انگلیسی در سه شهر ساحلی خوزستان
 
دکتر شکرالله سلمان‌زاده در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به مشاهده نمونه مثبت کرونای جهش‌یافته انگلیسی در این شهرها، نسبت به عواقب وحشتناک این موضوع هشدار جدی داد.

وی گفت: با توجه به جهش بیماری کووید ۱۹ در منطقه جنوب غرب خوزستان، اگر مردم خصوصا جوانان و میانسالان از خود مراقبت نکنند باید منتظر یک فاجعه در منطقه باشیم و خطر مرگ در این شرایط حتمی می‌شود.

دکتر سلمان‌زاده با تاکید بر این موضوع که مردم باید دورهمی‌ها و مراسم‌های ترحیم را کنار بگذارند، افزود: درخواست می‌کنم که هر شهروند یک مراقب سلامت باشد و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، دیگران را نیز ملزم به رعایت آن‌ها کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: در صورت شیوع گسترده ویروس جهش‌یافته، حتی تمام بیمارستان‌های منطقه نیز پاسخگوی بستری بیماران سه شهر ساحلی خوزستان نخواهند بود.      

در همین حال وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به وزیر کشور خواستار بستن مرز‌های مشترک خوزستان با عراق با هدف کنترل و مهار ویروس کرونای انگلیسی شد.

با اعلام شیوع ویروس جهش یافته کرونا، محدودیت‌های شدید تردد و ممنوعیت بسیاری از مشاغل در شهر‌های خرمشهر، آبادان و شادگان برقرار شد.

بازار اروند در خرمشهر که محل اصلی خرید گردشگران است با دستور ستاد مقابله با کرونا تعطیل شد.

محدودیت فعالیت در بازار کالای ملوانی یا ته لنجی در آبادان نیز اعمال شده است.

ورود گردشگران به شهر‌های ساحلی خوزستان نیز به طور کامل متوقف و فعالیت قایق‌های گردشگری نیز ممنوع شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار