۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴

سواحل دریای خزر در وضعیت هشدار

سواحل دریای خزر در وضعیت هشدار
سرپرست اداره هواشناسی دریایی بندرانزلی با بیان اینکه سواحل جنوبی دریای خزر در وضعیت هشدار سطح نارنجی قرار دارد، اظهار داشت: دریای خزر در روز‌های پنجشنبه، شنبه و یکشنبه مواج و همراه با وزش باد شدید پیش بینی شده است.
کد خبر: ۸۹۱۵۷

به گزارش مانا، سحر صالح روز چهارشنبه اظهار داشت : این سامانه از غروب امروز چهارشنبه ۲۹ بهمن وارد استان گیلان شده و در این روزها وزش باد به حداکثر ۱۴ متر بر ثانیه در سواحل و در مناطق دور از دریا به ۱۸ متر بر ثانیه خواهد رسید .

وی ارتفاع موج را حداکثر ۵.۲ متر در سواحل و برای دور از سواحل ۵.۴  متر اعلام و اضافه کرد : آسیب دیدن قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی ، احتمال غرق شدن قایق و شناورهای کوچک در این روزها وجود دارد .

منع تردد برای قایق های سبک و تفریحی ، منع فعالیت های شیلاتی ، ممانعت از ورود و خروج کشتی ها به بندر ، محدودیت تردد برای کشتی‌های تجاری‌، منع فعالیت های پشتیبانی صنایع فراساحلی از جمله توصیه های صالحی برای روزهای پر مخاطره آتی بود.

صالح از کلیه فعالان دریایی خواست برای مواجهه با خسارات احتمالی آماده باشند و خاطر نشان کرد : پس از اعلام هشدار سطح نارنجی بخش‌های مختلف اجرایی‌، کاربران و مخاطبان تخصصی و عمومی برای جلوگیری از خطرات آماده باشند تا احتمال بروز خسارات به حداقل ممکن کاهش یابد .

این سامانه در روز یک‌شنبه از استان گیلان خارج می شود .  

ارسال نظرات
آخرین اخبار