۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

بندر امام قرنطینه شد

بندر امام قرنطینه شد
بخشدار بندر امام خمینی گفت: با توجه به مصوبات کرونایی بندر امام خمینی مسیر‌های ورودی از سمت آزادراه خلیج‌فارس اهواز - بندر امام خمینی و شادگان -آبادان تا اطلاع بعدی، مسدود شد.
کد خبر: ۸۹۱۵۱

به گزارش مانا، حجت‌اله خسروی درباره آخرین وضعیت تردد شهری اظهار داشت: در مصوبات ستاد مبارزه با کرونا بندرامام خمینی و بر حسب تاکیدات فرماندار ماهشهر، قرنطینه مبادی ورودی بندر امام خمینی، اجرایی شد.

وی افزود: محور ورودی از سمت شادگان - آبادان و اهواز  به بندرامام خمینی تا عادی شدن شرایط مسدود شد.

خسروی در ادامه تاکید کرد: ورود و تردد خودروهای حمل سوخت، مواد غذایی و دارویی و نیروهای شاغل در منطقه ویژه اقتصادی و پتروشیمی بندر امام خمینی با حداکثر 60 درصد ظرفیت خودروها، در این مسیر‌ها بلامانع است.

وی گفت: تردد خودروهای با پلاک غیر‌بومی در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است و در صورت مشاهده 500 هراز تومان جریمه می‌شوند و تنها مشاغل گروه 1 اجازه فعالیت دارند.

فریدون بندری سرپرست فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر در بازدید از مبادی ورودی شهرستان عنوان کرد: لازم است تا عادی شدن شرایط تشدید نظارت و اعمال محدودیت‌های سختگیرانه در ورودی‌های شهرستان ماهشهر و بندر امام خمینی اعمال شود.

وی افزود: با اعمال این محدودیت ها از امروز  تا پایان وضعیت قرمز ورود خودروهای غیر بومی به شهرستان محدود خواهد شد و همچنین از کلیه همشهریان عزیز خواستاریم از سفر و خروج غیر ضروری از شهرستان پرهیز کنند.

بر اساس این گزارش، بخش بندر امام خمینی در شمال غربی خلیج فارس و در انتهای آبراه طبیعی خور موسی، بزرگترین بندر تجاری استان خوزستان است.

بندر امام خمینی از طریق آزادراه اهواز - بندر امام خمینی به کریدور شمال جنوب و راه‌آهن سراسری آن را به پایتخت پیوند می‌دهند. منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی با داشتن 38 اسکله فعال به طول هفت کیلومتر، بزرگ‌ترین بندر فعال ایران است.

اداره کل بنادر و دریانوردی و اداره کل گمرک استان خوزستان، بزرگترین پایانه حمل کالای اساسی کشور، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این شهر بندری واقع شده‌ است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار