۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹

۲ پروژه بین‌المللی حفاظت و احیای تالاب هامون آغاز شد

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست از آغاز دو پروژه بین‌المللی حفاظت و احیای تالاب هامون با اختصاص ۱۰ میلیون یورو ظرف مدت پنج سال خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۴۲

۲ پروژه بین‌المللی حفاظت و احیای تالاب هامون آغاز شد

احمد رضا لاهیجان زاده در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: حفاظت و احیای تالاب هامون به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های سازمان محیط زیست همواره در دستور کار معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌ها قرار داشته است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست از آغاز دو پروژه بین‌المللی حفاظت و احیای تالاب هامون خبر داد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: به منظور حفاظت از تالاب هامون سالانه یک میلیون دلار اعتبار در نظر گرفته خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین از اختصاص ۱۰ میلیون یورو ظرف مدت پنج سال جهت اجرای پروژه احیای هامون در قالب کمک‌های بین‌المللی خبر داد.

لاهیجان زاده با تاکید بر اهمیت احیای تالاب هامون، اذعان داشت: خشک شدن هر قسمتی از تالاب هامون، وقوع توفان گرد و خاک را به دنبال خواهد داشت.

به گفته وی، برنامه سازمان حفاظت محیط زیست ایجاد معیشت جایگزین در مناطق اطراف تالاب هامون به گونه‌ای که کمترین وابستگی را به آب و تالاب داشته باشد، است چرا‌که ایجاد گرد و غبار در این مناطق ناشی از خشک شدن تالاب، باعث مهاجرت بومیان خواهد شد.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، در ادامه گفته‌های خود تاکید کرد: از سوی دیگر معیشت جایگزین باعث خواهد شد تا با صرفه‌جوی بتوانیم آب مصرفی توسط جامعه محلی را به تالاب برگردانیم.

این مقام مسئول در سازمان محیط زیست، عنوان کرد: در نهایت این اقدامات باعث خواهد شد تا از تبدیل تالاب هامون به کانون گرد و غبار در منطقه جلوگیری به عمل آید.

وی یادآور شد: طی سال‌های اخیر، ده‌ها کیلومتر از آبراه‌های منتهی به تالاب هامون لایروبی شده که این امر نقش مهمی در تسهیل ورود آب به هامون داشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار