۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶

ساخت و به آب اندازی اولین بویه موج نگار تولید داخل کشور در بندر چابهار

ساخت و به آب اندازی اولین بویه موج نگار تولید داخل کشور در بندر چابهار
معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: یک دستگاه بویه موج نگار در آب‌های استحفاظی بندر چابهار به آب اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.
کد خبر: ۸۹۱۲۸

به گزارش مانا، عباس آذرپیکان با اعلام این خبر افزود: در راستای طراحی سازه‌های ساحلی و فراساحلی، کالیبراسیون سیستم های پیش بینی هواشناسی، اقیانوس‌شناسی و موج نگاری یک عدد بویه موج نگار در آب‌های استحفاظی بندر چابهار به آب اندازی شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی با بیان اینکه بویه موج نگار پارامترهای موج، هواشناسی و اقیانوس شناسی از جمله اطلاعات مربوط به دمای هوا، سرعت باد، رطوبت نسبی دما ، شوری آب و ارتفاع موج را اندازه گیری و ثبت می کند افزود: پارامترهای به دست آمده در تکمیل اطلاعات دریایی برای ایمنی شناورها و گروه‌های جستجو و نجات دریایی کاربرد بسیاری دارد.
معاون فنی مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بر اهمیت وجود این بویه در سواحل مکران تاکید کرد و افزود: این واحد توسط متخصصین داخلی طراحی و ساخته شده است و اولین بویه موج نگار محدودۀ آب‌های بندر چابهار است که نصب و راه اندازی شده است و شامل تجهيزات جانبی از جمله چراغ دريايی، بازتاباننده رادار و دكل نصب سنسورهای هواشناسی است.
وی اضافه کرد: بویه از طريق لنگری كه به انتهای طناب لاستيكی و زنجيری وصل است در كف دريا مهار مي شود و منبع تغذيه آن تركيبی از سلول های خورشيدی و باطری‌های شارژپذير است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار